ولیعهد سعودی فردا سفر به 5 کشور همسایه از جمله قطر را آغاز می‌کند

یک خبرگزاری آلمانی اعلام کرد ولیعهد سعودی فردا دوشنبه سفر خود به کشورهای عمان، بحرین، قطر، امارات و کویت را آغاز خواهد کرد.

به گزارش سلام نیوز خبرگزاری دویچه وله آلمان اعلام کرد «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی فردا دوشنبه سفر خود به کشورهای عمان، بحرین، قطر، امارات و کویت را آغاز خواهد کرد.

منابع آگاه در ریاض تصریح کردند: این سفر بر تقویت همکاری و هماهنگی میان کشورهای شورای همکاری در همه زمینه‌ها و مسائل مورد اهتمام منطقه از جمله پرونده هسته‌ای و موشکی ایران و مناسبات دوجانبه متمرکز خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در این سفر همچنین امکان حل همه جانبه بحران یمن بر اساس ابتکار شورای همکاری و خروجی کنفرانس گفت‌وگوی ملی یمن و قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت و ابتکار عربستان برای پایان دادن به بحران یمن، تحولات عراق در سایه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، وضعیت سوریه، تازه‌ترین تحولات فلسطین، اهمیت یکپارپه‌سازی مواضع در قبال مسائل سیاسی منطقه و جهان، در پیش گرفتن سیاست مستقل شورای همکاری برای مقابله با دگرگونی‌های بین‌المللی و پیشبرد شراکت برای تحقق چشم‌انداز 2030 عربستان رایزنی خواهد شد.

در همین رابطه، منبعی دیگر اظهار داشت: رفع اختلافات ژئوپولوتیک و افزایش روند همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه امنیتی، دفاعی، اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان کشورهای شورای همکاری از جمله محورهای این سفر خواهد بود.

این سفر بن سلمان کمی پیش از برگزاری چهل و دومین نشست سران شورای همکاری در ریاض خواهد بود که در 14 دسامبر برگزار می شود.

سفر بن سلمان از عمان شروع خواهد شد و طی آن درباره همکاری دو طرف در زمینه سرمایه‌گذاری برای ایجاد منطقه صنعتی در منطقه الدقم و افتتاح نخستین گذرگاه مرزی زمینی به اسم الربع الخالی میان دو کشور رایزنی خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 9