پیام جبرائیلی در وصف حال برخی انقلابیون امروز

♦به گزارش سلام نیوز سید یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: امروز هنگام مطالعه کتاب “علی(ع)” مرحوم شریعتی، تعبیری درباره سعد ابن ابی وقاص دیدم که وصف حال برخی انقلابیون امروز ماست که از سر غرض‌ورزی نسبت به فردی که همفکر و هم‌عقیده‌شان است اما در باند و دسته و قبیله‌شان نیست، به خدمت دشمن مشترک درمی‌آیند.

وی به نقل از کتاب علی(ع)نوشت: بنی امیه و معاویه در شام هیاهو راه انداخته‌اند که علی به زور بر مردم مدینه حکومت می‌کند و انتخاباتش قلابی و به زور شمشیر بوده است؛ انقلابیون مصر و بصره برای کشتن عثمان حمله کرده‌اند و به زور شمشیر آنها علی روی کار آمده است، نه با رای مهاجرین و انصار.
نماینده معاویه به مدینه می‌آید و از سعد می‌پرسد که “آیا راست است که شما به زور به علی رای داده‌اید و علی واقعا رای نیاورده؟”. سعد خود جزو مخالفین و دشمنان بنی‌امیه است و در طول ۲۳سال زمان پیغمبر در جبهه‌های جنگ مبارزات بزرگی کرده و در زمان ابوبکر و عمر بزرگ‌ترین شمشیرها را به نفع اسلام زده و شخصیت بزرگ و نامی اسلامی است؛ اما چون اگر جواب درست بدهد، به نفع علی تمام می‌شود، به جای پاسخ سکوت می‌کند. سکوتی ‌که بدتر از هر تصریحی است، سکوتی که می‌داند به ضرر علی و به ضرر اسلام و نفع دشمن مشترکشان است. اما کینه‌جویی‌های شخصی و باندبازی‌ها و غرض‌ورزی‌ها کار را به جایی می‌رساند که سعدابن ابی وقاص، فاتح بزرگ اسلام، آلت دست دشمن اسلام علیه علی می‌شود.
این مسائل است که همیشه زنده است و جه دردناک است وقتی که می‌بینیم اشخاص پاک و درست و سالم، به خاطر غرض‌ورزی نسبت به فردی که با او همفکر و هم‌عقیده هستند، آلت دست دشمن مشترک می‌شوند. اینها مامورین آماتورند، حرفه‌ای نیستند؛ بی‌پول و مزد و منت برای دشمن مشترک خدمت می‌کنند و خدمت‌های بزرگ را اینها می‌کنند، زیرا که اینها موجه و پاک‌اند و واقعا وابسته نیستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 − = هیچ