پیام رییس پیشین امنیت ملی درباره تجاوز پاکستان به افغانستان و حمایت کور از حملات طالبان

رییس پیشین امنیت ملی با انتقاد از تجاوز و دخالت پاکستان در امور افغانستان و حمایت کور آنها از حملات طالبان در پنجشر می‌گوید که قیام علیه سلطه پاکستان در کشور وظیفه هر افغان است.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید که قیام علیه سلطه پاکستان در کشور وظیفه هر افغان است.

آقای نبیل با انتقاد از تجاوز و دخالت پاکستان در امور افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته براى ما از همان اول روشن بود كه دشمن اصلى كيست؟ اما بودند كسانى كه فكر می‌كردند با معامله مي توانند صفحه جديد روابط را با پاكستان باز نمايند؛ وضعيت نا هنجار امروز ثمره خوش باورى هاى ديروز است!

نبیل تاکید کرده که حال هم دير نشده است و مردم ما می‌توانند عليه پاكستان متجاوز و حمایت آنان از طالبان بسيج شوند!

او با شعار مرگ به پاكستان، افزوده که ‏پاكستان دشمن افغانستان بوده است، قيام عليه سلطه پاكستان وظيفه ملى و وجدانى هر  افغان است.

این در حالی است که دیروز احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت پنجشیر نیز از مردم افغانستان خواست با هر ابزار ممکن بر علیه طالبان ایستادگی کرده و قیام کنند.

گفتنی است که رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که هلکوپترهای پاکستانی در جریان حمله نیروهای طالبان به دره پنجشیر اقدام به حمله بالای مواضع جبهه مقاومت ملی کرده‌اند که این حملات منجر به شهادت فهیم دشتی؛ سخنگوی جبهه مقاومت و شماری از همرزمان وی شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 − = دو