چراغ قرمز کرونا در خوزستان روشن شد

♦به گزارش سلام نیوز محمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس ایران در جلسه علنی امروز (23 فوریه 2021) با اشاره به اینکه خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار داد، در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ایران، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور ای کاش حداقل به احترام عنوان ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم های قاطعی اتخاذ می‌کردید، مگر نمی‌دانید که خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار داد؟

 مولوی ادامه داد: «11 شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز هستند، آیا بحرانی تر از این موضوع؟ آیا در مناطق محروم بسته های معیشتی را توزیع کردید؟ آیا به بانک ها سفارش کردید که به اصناف کمی توجه کنند؟ آیا قبوض آب و برق را بدون جریمه به دست مردم می رسانید؟ انتظار این است که ستاد ملی مبارزه با کرونا با تمامی ظرفیت ها در کنار مردم خوزستان بایستد».

ایسنا نوشت: از سوی دیگر مهران احمدی ‌بلوطکی، دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.

وی افزود: «سن ابتلا کاهش یافته است و شاهد ابتلا و مرگ کودکان بوده‌ایم. این وضعیت نشان می‌دهد این جهش ویروس که وضعیت خوزستان را قرمز و اضطراری کرده است، بسیار وحشی و لجام‌گسیخته است و اگر شهروندان به خودشان نیایند هیچ دفاعی در مقابل آن نداریم».

همچنین قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار خوزستان در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای این استان در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.

سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان نیز اعلام کرد: از سه‌شنبه 5 اسفندماه (23 فوریه 2021) در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد و هیچ مجوزی نیز جز در موارد خاص برای تردد صادر نمی‌شود. این محدودیت‌ها به شدت اجرایی خواهد شد.

گفتنی است امروز سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × 5 =