چرا رژیم اسرائیل به ساختمان خبرنگاران آسوشیتدپرس حمله کرد؟/ نقض فجیع قوانین بشر دوستانه از سوی صهیونیستها

♦به گزارش سلام نیوز رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اظهار نظری جنجالی در رابطه با حمله رژیم اسرائیل به ساختمان خبرنگاران آسوشتدپرس گفت: آن ها در حال صرف قهوه صبحانه با برخی شخصیت های “حماس” در برج بودند که توسط نیروهای اسرائیلی تخریب شدند.

13:12:18

به گزارش کانال 12 اسرائیل، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی «آویو کوچاوی» علی رغم محکومیت های شدید بین المللی ناشی از هدف قرار دادن این سایت و آسیب رساندن به خبرنگاران آزاد ، گفت: با وجود همه مخالفتها هیچ احساس پشیمانی از حمله هوایی که برج را ویران کرد ، ندارم.

این حمله به خبر نگاران آزاد باعث ایجاد تصویر نامناسبی  بیش از گذشته از رژیم صهیونیستی در سطح جهانی شده و انتقادات فراوانی را مبنی بر به کار گیری اوج خشونت علیه یک جریان آزاد برانگیخت.

کوچاوی با ابراز خشم از ملاقات احتمالی اسوشیتد پرس و مردان حماس اظهار داشت: تخریب ساختمان در نظر ما موجه بود. من هیچ پشیمانی برای آن ندارم.

این گزارش اضافه کرد که کوچاوی در گفتگو با یک مقام خارجی ناشناس اذعان کرده است که در کافه تریا واقع در طبقه همکف برج ، روزنامه نگاران آسوشیتدپرس ساکن غزه قهوه صبحانه خود را در کنار کارشناسان الکترونیک حماس نوشیدند و ما این را خیانت می دانیم.

“آسوشیتدپرس” آمریکایی اظهارات کوچاوی را “به وضوح خلاف واقع” توصیف کرد و عصر شنبه در بیانیه ای گفت: این ادعای بی اساس منسوب به رئیس ستاد ارتش اسرائیل به وضوح نادرست است. حتی اگر ملاقات صبحانه یک خبرگزاری با یک طرف جنگی برای نشر خبر باشد این توجیهی برای حمله به خبرنگاران نیست. چنین ادعاهای بی اساس ایمنی روزنامه نگاران را به خطر می اندازد و نشان دیگری از نقض آشکار قوانین بشردوستانه به صورت خطرناک از سوی مقامات اسرائیلی است.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد که درخواست خود برای تحقیق مستقل در مورد تخریب ساختمان خبرگزاری در غزه را پیگیری می کند تا واقعیت ها روشن شود.

وی افزود: همانطور که بارها گفتیم ، ما هیچ نشان و ارتباطی با حماس در ساختمان نداشتیم و اگر گفتگویی بنا بود باشد یک شیوه رسانه ای است، مضافا اینکه به ما از حمله هوایی هشدار داده نشده بود. ما نمی دانیم شواهد اسرائیل چیست که بر این جنایت این ادعا را مطرح می کند و ما می خواهم این را بدانم.

پیش از این نیویورک تایمز گزارش داده بود که برخی از مقامات صهیونیستی از تصمیم تخریب برج محل دفتر آسوشیتدپرس در دور اخیر تشدید درگیری ها در غزه احساس پشیمانی کرده بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 7 = دو