چین : برای حفظ برجام تلاش و و از منافع مشروع خود در روابط با تهران دفاع می کنیم

♦به گزارش سلام نیوز وزارت بازرگانی چین امروز پنجشنبه گفت پکن برای حفظ توافق هسته ای ایران (برجام) تلاش و از منافع مشروع خود در روابط با تهران دفاع خواهد کرد.

العبی الجدید اعلام کرد «گائو فنگ»، سخنگوی وزارت بازرگانی چین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: چین هیچگونه اخطاری درباره اعمال تحریم بر نفت ایران از سوی دولت امریکا دریافت نکرده است.

خبرگزاری رویترز پیش از این اعلام کرده بود ایران به صورت غیرمستقیم مقادیر قابل توجه ای نفت به چین صادر کرده، و گفته می شود که نفت صادر شده به چین از عمان، امارات یا مالزی بوده است.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که روزنامه «فایننشال تایمز» پیش از این از قول یک مقام رسمی امریکایی نوشته بود دولت بایدن در ارتباط با افزایش واردات نفت از ایران به پکن هشدار داده که امریکا تحریم‌های دوره ترامپ علیه چین را اعمال خواهد کرد.

یک مقام امریکایی که نامش ذکر نشده به فایننشال تایمز گفته بود آمریکا چراغ سبز نشان نمی‌دهد اما این امکان هم وجود دارد که در ادامه گفت وگوهای چند جانبه برای احیای توافق هسته‌ای برجام با ایران، تحریم‌ها برداشته شوند.

دولت امریکا تلاش می کند مذاکرات با ایران بر سر توافق هسته ای که امریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2018 از آن خارج شده است را از سربگیرد.

برخی منابع که نخواستند نامشان فاش شود گفتند شرکت ملی نفت ایران از زمان برسر کارآمدن دولت جو بایدن در امریکا، ارتباط با مشتریان نفت خود را در سراسر آسیا و برای ارزیابی تقاضای احتمالی نفت خود آغاز کرده است.

تحریم های امریکا از اواخر سال 2018، موجب کاهش سریع صادرات ایران به چین، هند، ژاپن و کره جنوبی شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = سه