چین بر راهکار عادلانه در موضوع فلسطین تاکید کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری چینی شینهوا ، پکن موضع خود را در مورد درگیری های کنونی فلسطین و اسرائیل روشن کرد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین ، طی گفتگوی تلفنی با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان ، موضع کشورش را در مورد درگیری های کنونی فلسطین و رژیم صهیونیستی تشریح کرد.

«وانگ یی» قبل از ارائه نظرات و پیشنهادات چین در این مورد گفت كه در روزهای اخیر درگیری اسرائیل و فلسطین به طور مداوم افزایش یافته است و خسارات جانی زیادی به بار آورده است.

وانگ ادامه داد: دلیل اصلی وخامت اوضاع این است که برای مدت طولانی یک راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین وجود نداشته است.

وانگ با اشاره به اینکه در سال های اخیر ، روند صلح خاورمیانه و قطعنامه های شورای امنیت اجرا نشده و به طور جدی نقض شده است گفت: حق فلسطینیان برای ساخت یک کشور مستقل نقض شده است ؛ که باعث افزایش رنج و درد مردم فلسطین و تشدید تقابل فلسطین و اسرائیل و درگیری های مکرر شده است.

وزیر امور خارجه چین همچنین تأکید کرد که بدون حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین ، فلسطین و اسرائیل و همچنین خاورمیانه نمی توانند به صلح واقعی برسند و تأکید کرد که آنچه اکنون مهم است آتش بس و توقف است.

وانگ یی با اشاره به اینکه شورای امنیت مسئولیت ایجاد آرامش هرچه سریع تر را دارد، افزود: چین به عنوان رئیس شورای امنیت برای ماه مه ، شورا را به انجام مشاوره های اضطراری درباره فلسطین-اسرائیل تحت فشار قرار داد ه و با بیانیه مطبوعاتی ، در تلاش برای هدایت شورا برای اقدام عاجل است.

وزیر چینی همچنین با ابراز تاسف از عدم موفقیت شورا در رسیدن به توافق ، علت آن را این دانست که ایالات متحده در آن طرف عدالت بین المللی ایستاده است و از همه اعضای شورا خواست مسئولیت های شایسته خود را به عهده بگیرند و صلح و امنیت منطقه ای را حفظ کنند.

 چین روز یكشنبه میزبان بحث آزاد درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل است و انتظار دارد همه طرفین به گفته شینهوا صدای واحدی در مورد این موضوع داشته باشند.

وانگ افزود: حمایت از آرمان عادلانه مردم فلسطین در تلاش برای احیای حقوق قانونی آنها وطیفه ماست. حمایت از راه حل عادلانه مسئله فعلی از طریق گفتگوی سیاسی و حمایت از سازمان ملل ، اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی برای ایفای نقش موثر در این زمینه است.

قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به نوبه خود گفت: پاکستان با موضع چین در مورد درگیری فلسطین و اسرائیل موافق است ، از هدف عادلانه مردم فلسطین حمایت می کند و خواستار ترویج راه حل از طریق گفتگو و مذاکرات بین طرفهای فلسطینی و اسرائیلی است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + 9 =