کتاب راز و رمز تفکر مثبت/ روابطی عاری از تنش با دیگران و دستیابی به صلح درونی

کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» نوشته کریستوف ژانر ژازله زیر نظر استفانی بروآر با ترجمه بیتا شمسینی از سوی انتشارات ققنوس منتشر است.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» با ابزارها و راه‌های فراوان و تمرینات مربوط به بازنویسی برنامه‌های ذهنی کلیدهای بی‌شماری در اختیارتان قرار می‌دهد تا به شکلی پایدار زندگی خود را تغییر دهید و آسان‌تر به اهدافتان برسید: جرات موفقیت داشتن، در بهترین وضعیت سلامتی خود بودن، داشتن روابطی عاری از تنش با دیگران و به صلح درونی دست یافتن.

امروزه آدم‌ها بیش از پیش خواهان آن‌اند که از ناکامی‌ها و انتفادهایی که بیشتر وقت‌ها آن‌ها را احاطه کرده است خلاص شوند. این کتاب می‌تواند کمک کار آن‌ها باشد. آن جا که غالبا به ما آموخته‌اند محدودیت‌ها را ببینیم، تفکر مثبت حسی توام با سهل‌گیری به ما می‌دهد. کار تفکر مثبت در جوامع ما نوعی شکسته‌بندی ذهنی است، جوامعی که در آن خطر کردن را به قیمت نادیده گرفتن فرصت‌ها ترویج می‌کنند.

تفکر مثبت در عین حال نوعی فلسفه، هنر زندگی کردن و ابزاری است برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای و شخصی. با این حال اگر تفکر مثبت را برآمده از خردی بدانیم که به فرهنگ‌های مختلف تعلق دارند می‌بینیم که چیز تازه‌ای نیست. برخی از غارنشینان قاعدتا پیش از ما تفکر مثبت را به کار بسته‌ بودند.
 
«تفکر مثبت؟ ببینیم به چه معناست!»، «مثبت اندیش‌تر شدن با کمک قانون جذب»، «زندگی موفق داشتن» و «دستیابی به صلح درونی» چهار فصل کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» را تشکیل می‌دهند. «سازوکار تفکر مثبت چیست؟»، «ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه»، «کمی هم تفکر منفی اشکال ندارد»، «قانون جذب»، «از عشق انسان‌گرایانه تا خیرخواهی جهانی»، «ابزارهای هوشمندانه مثبت‌اندیشی»، «زندگی موفق داشتن به چه معناست؟»، «موفقیت مالی و اجتماعی»، «مدیریت و روابط انسانی»، «تفکر مثبت راهی به سوی فرزانگی»، «شکسته‌بندی ذهنی»، «انس گرفتن با مرگ» و «در مسیر بودن» از جمله بخش‌های این اثر محسوب می‌شوند.
 
هدف کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» این است که سازوکارتفکر مثبت را به مخاطب بی‌آموزد و راه‌حل‌هایی ارائه دهد تا بتوان توان خود را برای مثبت‌اندیش‌تر بودن افزایش داد. این کتاب می‌تواند به افرادی کمک کند که بیش از پیش خواهان آن هستند که از ناکامی‌ها و انتقادهایی که بیشتر وقت‌ها آن‌ها را احاطه کرده خلاص شوند.
 
یکی از ویژگی مهم کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» این است که با ابزارها و تمرینات مربوط به بازنویسی برنامه‌های ذهنی کلیدهای بی‌شماری در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا به‌شکلی پایدار زندگی خود را تغییر دهد و آسان‌تر به اهداف خود برسد. این کتاب شرح می‌دهد که با توجه به چهار زمینه اصلی موفقیت اجتماعی، سلامتی، برقراری صلح با جهان و جستجوی صلح درونی تفکر مثبت نه یک تفکر جادویی است و نه یک راز بلکه تفکری تکنیکی و روشی عملی است در خدمت همگان.
 
در پشت جلد کتاب آمده است: «آیا وقت آن نرسیده که رادیوی درونی خود را روی فرکانس مثبت تنظیم کنیم، یاد بگیریم که بیشتر نظاره‌گر زیبایی‌های جهان باشیم به جای زشتی‌ها، و بیاموزیم که به مشکلات خود به چشم راه حل بنگریم؟ تفکر مثبت با نظر به جهت‌گیری غالبا منفی و بدبینانه استدلال‌های ما، شکلی از بازی‌آموزی روان‌شناختی پدید آورده است که به ما امکان می‌دهد زندگی را از زاویه خوب آن بنگریم و رویدادهای خوب را به سوی خود جذب کنیم.»

در بخشی از فصل نخست کتاب که با بنیان‌های رویکرد روان‌شناختی تفکر مثبت، به‌ویژه با محوریت خودشرطی‌سازی مثبت آشنا می‌شویم، آمده است: «ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما بخشیدن یکی از ابزارهای تفکر مثبت (و صلح درونی) است. بخشیدن، به‌راستی، این امکان را فراهم می‌کند که مشکلات به راه‌حل تبدیل شوند. بخشیدن به‌معنای فراموش کردن بدی‌ای که در حق ما کرده‌اند نیست. بخشیدن یعنی تصمیم بگیری از چیزی گذر کنی تا از نو زندگی کردن را از سر بگیری، چیزی که با کینه به‌دل گرفتن یا داشتن حس انتقام‌جویی امکان‌پذیر نیست. برای آن که خود را با زندگی هماهنگ کنیم معمولا لازم است که ببخشیم.» 
 
کتاب «راز و رمز تفکر مثبت» نوشته کریستوف ژانر ژازله زیرنظر استفانی بروآر با ترجمه بیتا شمسینی در 174 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه  از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × = بیست پنج