کرونای‌انگلیسی را جدی‌تـــــر بگیرید!/احتمال‌شیوع انواع‌جدیدتر کرونا

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از rtراشاتودی ، مطالعات و تحقیقات جدید در چند دانشگاه انگلیس می گوید که نوع جدید کرونا ملقب به کرونای انگلیسی ، نه تنها میزان انتقال بیشتر بلکه میزان مرگ و میر آن نیز به طور قابل توجهی بالاتر از انواع دیگر است. در تحقیقات پیشین سرعت انتقال بیشتر این ویروس Covid-19 مشخص بود؛ اما اطمینانی درباره کشنده تر بودن آن وجود نداشت.

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده توسط دانشگاه های «اکستر و بریستول» کرونای جدید انگلیسی که در اصل در کنت (جنوب شرقی انگلیس) کشف و شناسایی شده است ، با خطر مرگ و میر بسیار بیشتری همراه است و این لزوم تدابیر مراقبتی شدیدتری را برای نجات انسانها می رساند.

مطالعه منتشر شده در روز چهارشنبه در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) می گوید که نوع B117 ، که اغلب به عنوان کرونای انگلیسی یا “کنت” شناخته می شود ، 30-100 درصد کشنده تر از سایر انواع Covid-19 در گردش است و ما نباید بر این فرض باشیم که آن را مهار کرده ایم .

رابرت چالن  محقق دانشگاه اکستر که با این تحقیق همکاری می کرد، گفت: این دستاوردها با  توجه به توانایی گسترش سریع این ویروس ، B117 را تبدیل به تهدید جدیدی می کند که باید جدی گرفته شود.

تیم Challen متوجه شد که نوع جدید انگلیسی باعث مرگ 227 نفر در یک نمونه 54906 از بیماران شد ، در حالی که فقط 141 نفر در نمونه مشابه ( که به انواع دیگر کرونا مبتلا بودند)فوت کردند و این میزان خطر و کشندگی بیشتر نوع انگلیسی کرونا را نشان می دهد که قبلا اینگونه در مورد آن تصور نمی شد.

لئون دانون ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد دانشگاه بریستول ، گفت : واقعاً این نگرانی وجود دارد که با مقاومتی که از این ویروس  در برابر واكسنهای موجود دیده می شود ، ممکن است در آینده انواع دیگری نیز از این ویروس حتی با درجه انتقال و کشندگی بیشتر بوجود آیند.

وی ادامه داد : نظارت  و کنترل انواع جدید کرونا باید بخش کلیدی دغدغه و تحقیقات سلامت عمومی در آینده  باشد.

محققان پیش از این تخمین زده بودند که جهش های ویروس 53 درصد مسری تر است اما کشندگی بیشتر آن را نمی پذیرفتند که این تحقیقات نشان داد این نوع جدید از کرونا نه تنها مسری تر که چندین برابر مقاوم تر ، خطرناک تر و کشنده تر است.

کرونای انگلیسی برای اولین بار در سپتامبر سال 2020 همراه با صدها نوع دیگر شناسایی شد ، اما دانشمندان بعدتر فهمیدند که احتمالاً این بیماری با افزایش میزان عفونت در کنت و جنوب شرقی انگلیس در ماه نوامبر موجودیت یافته است.

این نوع کرونا ملقب به کرونای انگلیسی یا کنت ، ابتدا با شیوع عجیب انگلستان را درگیر کرد اما با افزایش تعداد موارد ابتلا در دسامبر و ژانویه و افزایش سرعت انتقال ، اکنون به بیش از 100 کشور جهان سفر کرده و در آنجا گسترش یافته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 2