کشته شدن 77 کودک در نوار غزه و کرانه باختری از آغاز سال جاری!

از ابتدای سال جاری تاکنون 77 کودک در نوار غزه و کرانه باختری کشته شده اند.


به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری وفا،دفاع از کودکان بین المللی – فلسطین از ابتدای سال جاری تاکنون 77 کودک را به ضرب گلوله نیروهای رژیم اسراییل به شهادت رسانده است که 61 نفر از آنها در نوار غزه و 16 کودک در کرانه باختری و شرق بیت المقدس هستند.

 77 کودک در نوار غزه و کرانه باختری از ابتدای سال جاری با گلوله های اسرائیل در نابلس کشته شدند.
این جنبش در بیانیه ای که به مناسبت «روز جهانی کودک» منتشر کرد، تصریح کرد: «نیروهای اسرائیلی از سال 2000 تا به امروز حدود 2200 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده اند».

وی خاطرنشان کرد که «نیروهای اسرائیلی در شرایطی که توسط قوانین بین‌المللی توجیه نمی‌شود، به زور عمدی متوسل می‌شوند و استفاده بیش از حد از زور در آن زمان با بهره‌گیری از وضعیت مصونیت‌طلبی سیستماتیک و عدم پاسخگویی، قاعده است».

وی افزود: «طبق قوانین بین‌المللی، نیروی کشنده عمدی تنها در شرایطی قابل توجیه است که تهدید فوری جانی یا آسیب جدی باشد، اما تحقیقات و شواهد جمع‌آوری‌شده توسط DCI مرتباً نشان می‌دهد که اسرائیل از نیروی مرگبار علیه کودکان فلسطینی استفاده می‌کند». شرایطی که ممکن است به قتل فراقانونی یا عمد تبدیل شود.

وی ادامه داد: از اکتبر 2015 تا اکتبر 2021، جنبش 41 کودک فلسطینی را در زندان های اسرائیل تحت دستور بازداشت اداری مستند کرد که 4 نفر از آنها همچنان در بازداشت اداری هستند.

وی گفت: اسرائیل تنها کشوری در جهان است که به طور سیستماتیک کودکان را در دادگاه های نظامی که فاقد یک محاکمه عادلانه اولیه هستند، دستگیر و محاکمه می کند و سالانه بین 500 تا 700 کودک فلسطینی را در دادگاه های نظامی دستگیر و محاکمه می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 9 =