کشتی تجاری ایران در دریای مدیترانه مورد حمله تروریستی قرار گرفت

♦به گزارش سلام نیوز سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران از حمله تروریستی به یک کشتی کانتینربر ایرانی در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه خبر داد.علی غیاثیان گفت: بدنبال رخداد اصابت شئ انفجاری به کشتی کانتیربر ایران شهرکرد که روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در آبهای بین المللی در دریای مدیترانه رخ داد، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد. او افزود: در این حمله تروریستی خوشبختانه به هیچیک از خدمه شناور تجاری ایران آسیبی وارد نشده است. 

سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران در این خصوص اضافه کرد: این شناور که متعلق به شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی است از ایران به مقصد اروپا‌ در حرکت بوده است. پس از اصابت شئ انفجاری به بدنه کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به‌موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شد و به هیچ‌یک از خدمه آسیبی وارد نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: کشتی ایران شهرکرد پس از بررسی میزان آسیب دیدگی و ترمیم خسارت‌های وارد شده به مسیر خود ادامه خواهد داد.

غیاثیان اینگونه اقدامات تروریستی را مصداق بارز راهزنی دریایی خواند و تأکید کرد که این اقدام بر خلاف قوانین بین المللی در خصوص امنیت کشتیرانی تجاری بوده و پیگیری های حقوقی برای شناسایی عاملین آن از طریق نهادهای ذیربط بین المللی انجام خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + 7 =