کشفیات تازه مبنی بر«احتمال زندگی باستانی در مریخ»!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از sciencealert دانشمندان میکروب هایی را از لابلای سنگ ها و سطوحی که به زمین اصابت کرده اند ، و پیشتر از مریخ آمده یا عبور کرده اند، بزرگنمایی کرده و مورد بررسی قرار داده اند . این سنگ های مریخی یک منبع نادر و گرانبها در زمین هستند.

تا کنون ، تنها نمونه هایی که داریم ، تکه های شهاب سنگ ها یی است که از سیاره سرخ جدا شده و از طریق منظومه شمسی حرکت کرده تا اینکه به زمین برسند.

یک تکه کوچک از این سنگ های ارزشمند به تازگی مورد استفاده جالبی قرار گرفته است: دانشمندان قطعه کوچکی از شهاب سنگ مریخ سیاه زیبایی را خرد کرده و از آن برای رشد میکروب های افراطی استفاده کردند.

این  تحقیق نه تنها نشان می دهد که زندگی در شرایط واقعی مریخ می تواند وجود داشته باشد ، بلکه تصاویر نجومی جدیدی را نیز برای نجوم شناسان فراهم می کند که می توانند برای یافتن نشانه هایی از زندگی باستان در پوسته مریخ استفاده کنند!

این سنگ های اغلب سیاه از نادرترین مواد روی زمین اند ، این ها یک برشیای مریخی منحصر به فرد اند که از قطعات مختلف پوسته مریخ تشکیل شده است (قدمت برخی از آنها 0.07 میلیارد معادل years 4.42 years میلیارد سال است) و میلیون ها سال پیش از سطح مریخ خارج شده است . “

Tetyana Milojevic متخصص نجوم از دانشگاه وین در اتریش گفت. “ما باید یک روش کاملاً جسورانه را برای خرد کردن چند گرم سنگ گرانبهای مریخی انتخاب کنیم تا ظاهر احتمالی اولیه و ساده ترین شکل زندگی مریخ را دوباره بسازیم.”

وی ادامه داد :اگر زندگی باستانی ریزموجودات در مریخ وجود داشته باشد ،به احتمال زیاد شبیه یک رویداد معجزه گونه است. این موجودات ارگانیسم هایی هستند که در شرایطی زندگی می کنند که قبلاً  از زندگی بسیار خصمانه تصور می کردیم ، مثلا زندگی زیر صفر ، دریاچه های بسیار شور در قطب جنوب ، یا چشمه های زمین گرمایی آتشفشانی ، یا پوسته پایین زمین ، در عمق زیر کف دریا  و مانند آن . اما این موجودات ریز سلولی هنوز در بدنه این سنگها در زمین باقی مانده اند.

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + 3 =