کشف قدیمی ترین مقبره انسانی در آفریقا

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از مجله Nature ، باستان شناسان در غار Panga-ya-Saidi کنیا حفره ای با استخوانهای انسانی کشف کردند که قدمت آن به دوران میانه سنگی برمی گردد.

باستان شناسان این مقبره را قدیمی ترین مقبره انسانی کشف شده انسته اند.

مجله Nature یادآور می شود که اگرچه آفریقا گهواره بشریت محسوب می شود ، اما مقبره های باستانی یافت شده در این قاره کمیاب هستند.

در اروپا و آسیا ، دانشمندان قبلاً مقبره های نئاندرتال ها و انسان های مدرن به قدمت 120 هزار سال پیدا کرده اند.

 تاکنون مشخص نبود که چگونه ساکنان آفریقا با مردگان خود در عصر سنگ رفتار می کردند. بقایای اسکلتی موجود در این غار  78،000 سال قدمت دارد که مربوط به دوران میانه سنگی است.

«امانوئل ندیما» از موزه ملی کنیا می گوید:در سال 2013 پس از یک اکتشاف ، ما متوجه نشدیم که چه چیزی پیدا کردیم ، زیرا استخوان ها به قدری شکننده بودند که نمی توانستیم آنها را مطالعه کنیم؛اما با این کشف خوشحال شدیم و به تازگی به اهمیت آن پی برده ایم.

پس از مطالعه دقیق این استخوان ها مشخص شد که آنها متعلق به کودکی از نژاد هوموساپین هاست  که  3 سال داشته است .

«ماریا مارتینون-تورس» مدیر مرکز خاطرنشان می‌کند که بسیاری از قسمت های اسکلت در وضعیت خوبی برای بررسی قرار دارند.

وی می گوید:وضعیت استخوان ها نشان می دهد كه كودك طبق سنتی كه در آن زمان دنبال شده دفن شده و تجزیه بدن در همان محلی كه استخوانها پیدا شده است اتفاق افتاده است. موقعیت سر نیز نشان می دهد که آن را روی بالش قرار داده اند ، که نشان دهنده وجود نوعی آیین در تدفین مرده است. 

دانشمندان در همان مکان نوعی ابزار سنگی پیدا کرده اند که قدمت آن به عصر پیرینه سنگی آفریقای میانه برمی گردد و موجب تعجب تیم تحقیق را برانگیخته است.

ندیما می گوید: رابطه بین دفن کودک و این ابزارهای سنگی،از این حیث که این استخوان ها به هوموساپین ها تعلق دارد ، نقش تعیین کننده ای در تحقیقات دارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × = 18