کشف مس و آهن در مغز بیماران آلزایمر ، راهی به سوی درمان

گزارش: سارا نصغی

♦به گزارش سلام نیوز در یک کشف غیرمنتظره ، دانشمندان مس و آهن را در مغز بیماران آلزایمر درگذشته پیدا کردند.
کشف غیرمنتظره مس و آهن در مغز بیماران آلزایمر درگذشته امید به یافتن روش های درمانی جدید برای این بیماری را افزایش داده است.

محققان گفتند این اولین بار است که ردیابی فلزات در بافت مغز انسان تأیید می شود ؛ که ممکن است به درک بهتر چگونگی کمک آنها در بیماری های تخریب عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر کمک کنده باشد. 

اگرچه مواد معدنی به طور طبیعی در بدن وجود دارند و برای سلامتی ضروری هستند ، اما معمولاً به صورت ترکیبات به صورت اکسیده ذخیره می شوند.

این دانشمندان به سرپرستی متخصصان دانشگاه Keele ، نانوذرات مس و آهن به اندازه 1/10000 به اندازه سر سوزنی را در مغز دو فرد متوفی مبتلا به آلزایمر یافتند.

این کشف در “پلاک” های حاوی پروتئین های مضر معروف به آمیلوئید صورت گرفت که با بیماری آلزایمر مرتبط هستند و اغلب در فضاهای بین سلول های عصبی تجمع می یابند.

در چنین مواردی ، فلزات می توانند اتم های ناپایداری تولید کنند که برای سلول های مغزی سمی است.

عدم تعادل مواد معدنی قبلاً با ایجاد بیماری زوال عقل و بیماری های تخریب کننده عصب مرتبط بوده است ، اما یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بتواند در معرض قرار گرفتن روزانه این مواد معدنی باعث وجود آنها در مغز شود.

نیل تیلینگ ، استاد نانوفیزیک زیست پزشکی در دانشگاه Kele گفت: در واقع ، هنوز مشخص نیست که آیا این ذرات در واقع با بیماری ارتباط دارند یا خیر.

حداقل اش این است که بگویم ، حضور آنها نشان می دهد که چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد .

تیلینگ گفت کشف فلزات اساسی “غیرمنتظره” است .

وی افزود: قبل از آن زمان بیشتری لازم است و تحقیقات اضافی ممکن است بر روی درمان بیماری های تخریب عصبی مانند بیماری آلزایمر تأثیر بگذارد.

در نهایت ، این مجموعه از تحقیقات می تواند به درمان های جدید منجر شود که مواد معدنی و همچنین پروتئین های آمیلوئید را در حال حاضر تحت مطالعه قرار می دهد.

محققان گفتند که این کشف می تواند توسعه روش های درمانی جدید برای بازگرداندن تعادل مواد معدنی در مغز بیمار را تسهیل کند ، که ممکن است از پیشرفت این بیماری های غیر قابل درمان در حال حاضر جلوگیری کند.

دانشمندان مس و آهن موجود در مغز انسان را با استفاده از اشعه ایکس شدید در تأسیسات کالیفرنیا و هارول ، آکسفوردشایر شناسایی کرده اند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = هیچ