کلاهبرداری جدید در واتساپ / مراقب کدهای 6 رقمی هکرها باشید!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اکسپرس، یک کلاهبرداری جدید در واتس اپ که به مجرمان اجازه می دهد مکالمات افراد را بخوانند و حساب فرد را از دسترس او خارج کنند، باعث نگرانی کاربران واتس اپ شده است.

برخی از کاربران از کلاهبرداری نگران کننده ای در واتس اپ خبر دادند . کاربران می گویند پیام های متنی حاوی کد تأیید شش رقمی دریافت کرده اند و قربانیان ظاهراً از طرف یکی از دوستان خود در WhatsApp پیامی دریافت می کنند مبنی بر اینکه او فوراً به کد احتیاج دارد با این مضمون: “سلام ، ببخشید ، من یک کد 6 رقمی از طریق WhatsApp برای شما ارسال کردم. لطفاً می توانید آن را به من منتقل کنید؟ فوری است “

گزارش های اکسپرس می گویند کدی که در کنار پیام ارسال شده است به مجرمان امکان دسترسی به حساب شما را می دهد.

قربانیان می گویند اگر این کد را به آن شماره تحویل دهید به این معنی است که شخص دیگری می تواند به پیام های شما دسترسی پیدا کند و شما را در WhatsApp مسدود کند. یکی از کاربران واتس اپ در توییتر خود نوشت: سه نفر از اعضای خانواده من امروز صبح دیگر به واتس اپ خود دسترسی ندارند.

هکرها یک پیام متنی حاوی کد تأیید ارسال می کنند؛ سپس یک پیام متنی از شماره فردی که می شناسید مبنی بر اینکه به شدت به کد احتیاج دارند ، ارسال می کنند.

شما به هیچ عنوان کد را ارسال نکنید و روی پیوند کلیک نکنید.

ری والش ، متخصص حریم خصوصی دیجیتال به اکسپرس گفت: کاربران واتس اپ باید یک تقلب جدید نگران کننده را متوجه باشند که به مجرمان سایبری امکان نفوذ به حساب های واتس اپ افراد را می دهد.

وی افزود کسی که به طور ناگهانی پیامی حاوی PIN یکبار مصرف دریافت می کند ، باید بسیار مراقب باشد زیرا حمله به این ترتیب شروع می شود.

هکر به قربانی پیامی مستقیم مبنی بر دوست بودن یا تماس گرفتن با وی ارسال می کند. سپس با ادعای اینکه کد را به اشتباه برای او ارسال کرده است ، درخواست ارسال کد را دارد. 

والش ادامه داد: این کد در واقع کد احراز هویت دو عاملی برای دسترسی به حساب WhatsApp قربانی است و به محض اینکه قربانی آن را به هکر هدایت کرد ، از آن برای هک حساب اش استفاده می کنند.

وی تاکید کرد : همیشه مراقب هرگونه پیام متنی باشید که حاوی کد OTP است ،باشید.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 1 = شش