کمک‌های قطره‌ای دولت کمکی به سینما در کرونا نکرد/ تقویت اکران تنها راه نجات سینما

گزارش : محمد ایرما

♦به گزارش سلام نیوز،  مهدی صباغ‌زاده کارگردان سینما درباره وضعیت حاکم بر سینما اظهار کرد: متاسفانه شرایط بدی به وجود آمده به‌نحویکه امکان کار کردن کم شده زیرا فضای تولید در حوزه فرهنگ و هنر سخت شده است. نکته جالب اینکه در سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری نیز اظهارنظر‌ها درباره فرهنگ و هنر کم رنگ بود؛ انگار که این حوزه جز نیازهای مردم نیست!

وی افزود: قبول دارم که دغدغه امروز کشور مسائل اقتصادی است و توده مردم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما فرهنگ و هنر نیز به اندازه خود اهمیت دارد و نمی‌توان به بهانه چیزی دیگر، آن را به فراموشی سپرد، چون ممکن است آسیب‌های بی توجهی به آن در دراز مدت از کمبودهای اقتصادی هم حاد‌تر باشد.

این کارگردان با بیان اینکه وضعیت کرونایی، هنر را به حاشیه رانده است، بیان کرد: در کنار بی‌توجهی‌هایی که همیشه به فرهنگ شده، شیوع بیماری کرونا دلیل دیگر شده تا این حوزه به شدت ضعیف شود و عوامل شاغل در آن نیز، برای نیازهای اولیه زندگی با مشکل رو‌به‌رو شوند. در این میان کمک‌های قطره‌ای که از طرف دولت صورت می‌گیرد، نمی‌تواند از مشکلات پیش آمده بکاهد.

وی با تاکید بر اینکه سینما برای مردم امید و نشاط می‌آورد، گفت: اگر وضعیت سینما به همین منوال ادامه پیدا کند، جامعه دچار خمودگی خواهد شد چون هنر هفتم به مردم انرژی و شادی می‌دهد، برای همین اگر این حوزه نباشد دیگر چگونه انتظار جامعه پویایی را خواهیم داشت.

کارگردان فیلم «سناتور» در پایان برای رونق سینما پیشنهاد کرد: برای اینکه مجدد اتفاق‌های خوبی را برای سینما شاهد باشیم باید روی اکران متمرکز شویم یعنی دولت از کارهای سینمایی مطرح حمایت کند. فیلم‌هایی که به واسطه فضای موجود ترجیحشان این است که اکران نشوند، اما اگر دولت بیاید و ضمانت مادی به تهیه‌کنندگان چنین کارهایی را بدهد آنها هم راضی به اکران می شوند و مردم به تدریج باز هم به سوی سینما متمایل خواهند شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 3 = نُه