“کودتا در نیجریه” نافرجام ماند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ،بر اساس اعلام و تایید یک منبع امنیتی ، سرانی که سه شنبه شب و چهارشنبه در نیجریه درصدد کودتا بوند، دستگیر شدند و اوضاع این کشور اکنون تحت کنترل است.

این منبع با تأکید بر اینکه اوضاع مدیریت شده است، گفت: چند نفر از اعضای ارتش که در تلاش برای کودتا بودند، شناسایی و دستگیر شده است.

این گروه پس از پاسخ گارد ریاست جمهوری قادر به نزدیک شدن به کاخ ریاست جمهوری نبود اما سه شنبه و چهارشنبه در نزدیکی این مقر در نیامی ، پایتخت نیجر ، صدای شلیک سنگین شنیده شد.

یک شاهد از محله “فلات” در نیامی ، جایی که ستاد و دفاتر ریاست جمهوری در آن مستقر است ، به خبرگزاری فرانسه گفت که  او در حدود ساعت 3:00 به وقت محلی ،  صدای تیراندازی با سلاح های سنگین و سبک را شنید و سپس به دنبال آن صدای سلاح های کوچک شنیده شد و ناگهان همه صداها متوقف گردید.

به گفته روزنامه آنلاین اکتونیگر ، صدای تیراندازی شدید ساعت سه بامداد در نزدیکی مقر ریاست جمهوری و سایر محله های مرکز شهر شنیده شد ، اما آرامش حدود ساعت چهار صبح بازگشت که کودتا نافرجام ماند.

این اتفاقات پس از اعلام نتیجه انتخابات و در آستانه تحلیف«محمد بازوم» رئیس جمهور جدید صورت گرفت.

رقیب وی ، رئیس جمهور پیشین ماهامان عثمان ، به نتایج انتخابات معترض بوده و خواستار “راهپیمایی های مسالمت آمیز” در تمام نقاط کشور شده بود اما با توجه به رویدادهای اخیر در نیجر، مقامات راهپیمایی را که انتظار می رفت امروز چهارشنبه توسط مخالفان برگزار شود ، ممنوع اعلام کردند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 2