گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار یک اقدام شجاعانه برای پایان اشغال فلسطین شد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین گفت: برای پایان ۵۴ سال اشغال فلسطین توسط رژیم اسراییلی به یک رویکرد شجاعانه نیاز است.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: برای پایان ۵۴ سال اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل به یک رویکرد شجاعانه نیاز است.

بر اساس گزارش تارنمای دفتر کمیسر عالی حقوق بشر، وی افزود: رویکرد دیروز، تنها به بن بست‌های دیپلماتیک مکرر منجر شده و الگوهای نقض حقوق بشر و اشغال بی‌پایان تا حد زیادی بدون مانع ادامه یافته است. این در درجه اول یک شکست سیاسی بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل تصریح کرد: اشغال بیش از هر زمان دیگری درونی‌سازی شده است. شرایط زندگی فلسطینی‌ها، چه رسد به آینده سیاسی آن‌ها، ناامن‌تر شده است. سرپیچی اسرائیل (از قوانین و تعهدات بین المللی) تقریباً کنترل نشده ادامه دارد. روند صلح رو به مرگ است و صحبت جدی در مورد احیای آن وجود ندارد. ما شاهد شکل گیری یک کشور فلسطینی نیستیم، بلکه شاهد تقویت واقعیت یک کشور با حقوق نابرابر هستیم.

لینک از جامعه بین المللی و بازیگران اصلی آن خواست تا قوانین و قطعنامه‌های خود را در ارتباط با اشغالگری رژیم اسرائیل اجرا کنند. این کارشناس سازمان ملل گفت: ما نمی‌توانیم در قرن بیست و یکم تحمیل واقعیت استعماری در فلسطین را تحمل کنیم.

طبق گزارش‌ها، ۱۳ شهرک غیرقانونی یهودی در قدس شرقی و ۲۵۳ شهرک در کرانه باختری وجود دارد که بیش از ۶۶۰ هزار یهودی در آن ساکنند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در خاک فلسطین چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اسرائیلی از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون اقدام به تخریب ۴۲۱ منزل فلسطینی کرده‌اند.

براساس این گزارش این اقدام رژیم اسراییلی در واقع بیانگر رشد ۲۴ درصدی تخریب ساختمان‌های فلسطینی و ۵۰ درصد رشد آوارگی مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ را نشان میدهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × یک =