گزارش نهایی کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین / هشدارنسبت‌به‌وضعیت«ظلم‌و‌ اِخراج‌اجباری»مردم‌فلسطین

♦به گزارش سلام نیوز کارشناسان مستقل حقوق بشر منصوب شده از سوی سازمان ملل در آخرین گزارش خود نسبت به افزایش  انواع خشونت علیه فلسطینیان و قتل و اخراج اجباری آنان در سرزمین فلسطین اشغالی هشدار دادند.

news.un خبر داد که روز چهارشنبه 14 آوریل ، کارشناسان حقوق بشر منصوب شده توسط سازمان ملل گزارش خود از وضعیت حقوق بشر در این کشور را اعلام کرده و گفتند: خشونت منتسب به شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری در ماه های اخیر و در میانه “جو مصونیت از مجازات” بدتر شده است.

گزارشگران ویژه با اشاره به بیش از 210 حادثه در سال جاری و یك مورد مرگ دهشتناک در فلسطین، از مقامات رژیم صهیونیستی خواستند كه تحقیقات كامل را در این باره انجام دهند و بیان کنند چگونه ارتش اسرائیل در بسیاری از این تهاجمات حضور دارد.

برخی از شاهدان عنوان کردند که چگونه یک خانواده فلسطینی توسط 10 شهرک نشین اسرائیلی که برخی از آنها مسلح بودند، مورد حمله قرار گرفتند و در این حمله کودکان بسیار آسیب دیده اند .

به گفته کارشناسان ، از جمله «مایکل لینک» گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین ، والدین آسیب دیده در یک مرکز درمانی تحت مداوا قرار گرفتند و هشت فرزند آنها نیز به شدت آسیب دیده بودند.

 

* 771 مورد خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینیان

این کارشناسان امور بشردوستانه (OCHA) با استناد به داده های جمع آوری شده توسط دفتر هماهنگی سازمان ملل گفتند که این هشدار به دنبال 771 مورد خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینیان است که باعث صدمه به 133 فلسطینی و آسیب رساندن به 9664 درخت و 184 وسیله نقلیه شده است.

آقای لینک گفت که خشونت شهرک نشینان کاملا انگیزه ایدئولوژیک داشت و اساساً برای تصرف زمین و ترساندن و وحشت فلسطینیان طراحی شده بود.

وی تاکید کرد: حقوق زنان باردار ، کودکان خردسال و افراد مسن رعایت نمی شود . در مناطق روستایی نیز دام ها ، زمین های کشاورزی ، درختان و خانه ها مورد هدف قرار گرفتند؛ و نشان داده شده است هیچ اقدامی علیه فلسطینیان ممنوعیت انسانی ندارد.

لینک اذعان داشت: گسترش شهرک سازی های اسرائیلی ،خشونت مهاجران را علیه  زندگی روزمره فلسطینیان تشدید کرده و آنان را “غیرقابل دفاع” ساخته است.

 

*اخطار اخراج از سرزمین مادری و بیجاشدگی اجباری در فلسطین/ جامعه جهانی ساکت است؟!

همچنین نگرانی های مستمر از گزارش ها مبنی بر “اخطار اخراج” بیش از 70 خانواده در منطقه كرم الجعبونی قدس شرقی و تخلیه اجباری فلسطینیان وجود دارد، تا زمینه را برای اسكان جدید شهرک نشینان اسرائیلی فراهم كنند.

کارشناسان حقوق بشر تاکید کردند: چنین اخراج های اجباری که منجر به انتقال جمعیت می شود به شدت در قوانین بین المللی ممنوع است.

آنها به داده های سازمان حقوق بشر اسرائیل نیز ​​اشاره کردند که نشان می دهد بین سالهای 2005 و 2019 ، 91 درصد تحقیقات در پرونده های تشکیل شده توسط فلسطینیان علیه صهیونیست ها و جرائم غیر انسانی آنان، با انگیزه سیاسی و بدون مجازات و اعلام جرم ارتش اسرائیل بسته شده است.

این کارشناسان  ضمن تاکید بر پدیده ای به نام “مصونیت از مجازات سیستماتیک” در اسرائیل تأکید کردند: این تعداد در مقایسه با تعداد و ماهیت جنایات انجام شده توسط شهرک نشینان اسرائیلی بسیار ناگوار است و بیش از هر چیز به مصونیت از مجازات نهادی و سیستماتیک حاکم در سرزمین اشغالی فلسطین گواه می دهد.

این گروه حقوق بشری که بخشی از رویه های ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل هستند و به صورت داوطلبانه کار می کنند در پایان گزارش خود اعلام کردند طبق قوانین بین الملل ، قدرت های اشغالگر باید از جمعیت تحت اشغال حمایت کنند اما در فلسطین وضعیت نامناسبی وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− هفت = 1