صحبتهای حقوق بشری سعودی؛همزمان با افشای پرونده خاشقچی!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از روزنامه جروزالم پست، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) در یک تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در مورد اهمیت پیشرفت عربستان در حوزه حقوق بشر با وی گفت وگو کرد.

این در حالی است که دو روز گذشته جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید طی سخنانی در یک نشست خبری از افشای قریب الوقوع اسناد قابل توجه قتل جمال خاشقچی ، روزنامه نگار سعودی خبر داد؛ که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اولین و تنها مظنون آن است.

تحلیلگران بین الملل این  اقدام را مضاف بر بحث حقوق بشری این مساله ، به انگیزه های جو بایدن برای دوری از بن سلمان و احتمال تغییر قدرت در عربستان دانستند. بن سلمان و جو بایدن پیش از این نیز بارها دچار تکه پرانی لفظی نسبت به یکدیگر شده بودند.

حسن هانی زاده،تحلیلگر بین الملل با اعتقاد بر این‌که جو بایدن به تدریج حلقه فشار نسبت به حاکمیت کنونی عربستان سعودی را تنگ‌تر می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد که جو بایدن می‌خواهد تغییرات اساسی در پیکره حاکمیت عربستان سعودی ایجاد کند و این امکان وجود دارد که آمریکا درصدد برآید که محمد بن سلمان را برکنار کرده و محمد بن نایف را که اکنون در حبس خانگی است بار دیگر در مسند امور قرار دهد.

از طرفی دیگر با توجه به شکایت فرزندان جمال قاشقچی از محمد بن سلمان به خاطر قتل پدرشان در دادگاه‌های آمریکا، این گمانه‌زنی جود دارد که دادگاه فدرال آمریکا محمد بن سلمان را برای محاکمه فرا خواند.

بیشتر بخوانید:در تامین داروی کرونا خودکفا شدیم

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک − = 0