یادبود پلیس فرانسه از پلیسی که به دست افراط گرایان اسلامی کشته شد/ افزایش اسلام هراسی در فرانسه بر اثر اقدامات ترور

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کشور امروز جمعه برای احترام به یک کارمند پلیس که هفته گذشته در ایستگاه پلیس در رامبویه -جنوب غربی پاریس- در مواجهه با خشونت خیابانی با ضربات چاقو کشته شد ، ادای احترام ملی کرد. افزایش اقدامات تروریسی گروههای افراطی فضای منفی نسبت به مسلمانان در فرانسه را تشدید کرده است.

خبرگزاری فرانسه گفته است ضاربان از گروههای تروریستی افراطی ملقب به اسلام گرایان بوده اند.

این گروه«استفانی مونفرمه» کارمند پلیس و صاحب مادر دو فرزند را در 23 آوریل در ورودی کلانتری محل کار خود از ناحیه معده و گلو مورد اصابت ضرب چاقو قرار داده بودند.

مهاجم وی نیز توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

در مراسمی به رهبری نخست وزیر «ژان کاستکس» و با حضور پنج وزیر و مقام پلیس دیگر برگزارشد.

کاستکس در ادای احترام به مونفرمه گفت: استفانی به دلیل اینکه نماینده پلیس فرانسه و اقتدار دولت بود ، کشته شد. او به دلیل خدمت به فرانسه جان خود را از دست داد.

نخست وزیر افزود:تروریسم اسلام گرای افراطی علیه ما اعلان جنگ کرده است اما این جنگی است که توسط ترسوها انجام می شود. فقط یک ترسو می تواند به زنی حمله کند که به دلیل شغلش مورد تهدید است و در آن لحظه اسلحه به همراه نداشته است.

گفتنی است رشد اقدامات تروریستی گروههای افراطی اسلامی در فرانسه موجب افزایش اسلام هراسی و تدوین قوانین علیه دیگر مسلمانان در این کشور شده و عرصه را بر آنان تنگ کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × = دوازده