یونیسف: آینده کودکان در لبنان در خطر است

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که آینده کودکان در لبنان به دلیل بدتر شدن پیامدهای فروپاشی اقتصادی “در خطر است”.

گزارش: علی صمدی

یوکی موکو، نماینده یونیسف در لبنان، گفت: میزان و عمق بحران قرار است زنگ خطری برای همه باشد تا اکنون بیدار شوند.

مطالعه ای که توسط این سازمان در یک دوره شش ماهه انجام شد، نشان داد که صدها هزار کودک در لبنان در معرض خطر هستند” و از کاهش چشمگیر شیوه زندگی کودکان لبنانی صحبت می کند، در حالی که کودکان پناهنده هنوز در رنج هستند. 

این مطالعه نشان داد که “53 درصد از خانواده های دارای حداقل یک فرزند در ماه اکتبر یک وعده غذایی را از دست دادند، در حالی که این رقم در آوریل 37 درصد بود. از هر ده خانواده سه خانواده مجبور به کاهش هزینه های تحصیل شده اند.

بر اساس این گزارش، با توجه به تأثیر بحران، بسیاری از کودکان خود را با یک گزینه مواجه کردند و آن کار کردن است که نشان می‌دهد تعداد خانواده‌هایی که فرزندان خود را به کار می‌فرستند از 9 درصد به 12 درصد افزایش یافته است و نسبت لبنانی‌ها نیز افزایش یافته است. خانواده ها حدود هفت برابر شده است.

این بحران بر سلامت کودکان تأثیر داشت، زیرا 34 درصد مراقبت های بهداشتی مورد نیاز خود را در ماه اکتبر دریافت نکردند، در حالی که این میزان در آوریل 28 درصد بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 4 = هشت