♦امکاناتی که برای مدیریت زلزله سی سخت ناکافی است

به گزارش سلام نیوز رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: امکانات استان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی زلزله سی‌سخت کفایت نمی‌کند.

 کریم همتی و هیات همراه با حضور در فرمانداری شهر زلزله‌زده سی‌سخت در جریان میزان خسارات به مناطق زلزله‌زده و کیفیت اسکان زلزله‌زدگان و امدادرسانی‌ها گفت: بازدیدها نشان داد که امکان استان کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید استان‌های معین با توان بیشتری کمک کنند.

همچنین همتی در جلسه ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان سی سخت برگزار شد گفت: مردم درخواست دارند که ارزیابی از میزان خسارات منازل به سرعت انجام شود و جمعیت هلال احمر متعهد می شود براساس شرح وظایف تا ۴۸ ساعت دیگر، چادر و اقلام غذایی بین همه متاثرین از زلزله توزیع شود و امیدواریم مشکلات مردم کاهش یابد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه؛ چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.

براساس این گزارش، زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

بیشتر بخوانید:♦ مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی معلولین افتتاح شد

 

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 0