♦کارشناسان حقوق بشر،به دنبال بازگرداندن زنان و کودکان از«الهول»

به گزارش سلام نیوز به نقل از میدل ایست نیوز،کارشناسان حقوق بشر، بازگرداندن زنان و کودکان که در شرایط سختی در اردوگاه الهول به سر می برند، به کشورهای خود را خواستارند.

کارشناسان سازمان ملل شرایط این اردوگاه را غیرانسانی توصیف می کنند و معتقدند که به موجب قانون بین المللی ممکن است وضعیت اردوگاه به آستانه شکنجه و رفتار تحقیر آمیز نیز برسد.

«فیونوالا نی اولین»، کارشناس مبارزه با تروریسم در این رابطه گفت: این مساله بسیار فوری و مهم است چرا که خطرات ذات الریه و بیماری های خطرناک علی الخصوص برای کودکان بالاست.

وی افزود که شرایط آب و کمبود آن از واقعیت های زندگی است از این رو نیازهای اساسی انسان که به آب نیاز دارد، تحت فشار شدید هستند.

این اردوگاه ها در شمال سوریه بیش از 64 هزار نفر را در خود جای داده است که اکثریت آن از زنان و کودکان هستند.

اردوگاه الهول از بزرگترین اردوگاه های پناهندگان سوری است که به علت جنگ منازل خود را ترک کردند و اکنون نزدیک به 62 هزار نفر فقط در آن ساکنند.

کارشناس سازمان ملل گفت که ویروس کرونا از طریق 4 مورد ابتلا به این اردوگاه رسیده است و در صورت گسترش، پیامدهای وخیمی خواهد داشت.

مسئولان سازمان ملل متحد می گویند شک و تردیدی نسبت به بازگشت زنان و کودکان در این اردوگاه به کشورهای خود وجود دارد چرا که حتی بعضی از آنها از خانواده های داعشی یا قربانیان داعشی هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = چهار