♦ اعتراض چین به ناوبر هواپیمای امریکایی در آبهای خود

 به گزارش سلام نیوز به نقل از ژاپن تایمز،2ناوهواپیمابر آمریکا به دریای چین جنوبی برای تمرینات نظامی اعزام شدند که با واکنش چین روبرو شد.

عملیات‌های دوگانه این ناوهای هواپیمابر در این آبراه پرمناقشه نخستین عملیات‌ها در نوع خود از ژوئیه گذشته بوده و کمتر از سه هفته بعد از آنکه جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا تحلیف انجام داد، مطرح می‌شوند. دولت جدید آمریکا چین را “حیاتی‌ترین چالش” و “جدی‌ترین رقیب” آمریکا خوانده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، این کشور دو ناو هواپیمابر خود را همراه با گروه رزمی آنها به جهت انجام عملیات‌های مشترکی طی امروز سه شنبه به دریای چین جنوبی اعزام کرده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: طی عملیات‌های امروز گروه‌های رزمی دو ناو یو.اس.اس تئودور روزولت و یو.اس.اس نیمیتز دست به اجرای “مانورهای کثیری با هدف افزایش قابلیت عملیات مشترک میان تجهیزات و همچنین قابلیت‌های فرماندهی و کنترل” زدند.

دریادار داگ وریسیمو، فرمانده گروه رزمی ناو روزولت فرصت تمرین همراه با گروه ناو نیمیتز در دریای چین جنوبی را یک “موقعیت فوق العاده ارزشمند” خواند.

وریسیمو گفت: “ما از طریق عملیات‌هایی مثل این اطمینان حاصل می‌کنیم که دارای قابلیت تاکتیکی برای رسیدگی به چالش حفظ صلح بوده و قادر هستیم همچنان به شرکا و هم‌پیمانانمان در منطقه نشان دهیم متعهد به حمایت از یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز هستیم.

طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، عملیات‌های دوگانه ناوهای هواپیمابر این کشور در دریای چین جنوبی آخرین بار در ماه ژوئیه زمانی که گروه‌های رزمی دو ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان و نیمیتز به یکدیگر پیوستند، برگزار شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × 7 =