♦ تخت روانچی نسبت به اظهارات اسرائیل هشدار داد

به گزارش سلام نیوز به نقل از العالم، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ ای به آنتونیو گوترش و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد،نسبت به اظهارات تحریک ‌آمیز اسرائیل هشدار داد.

وی اذعان داشت: به تازگی، رژیم اسرائیل نه تنها اظهارات تحریک‌ آمیز و جنگ ‌افروزانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران شدت بخشیده است بلکه فعالانه در پی برنامه‌ ریزی برای اقدام به تهدیدهای خصمانه خود علیه ایران است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: این تهدیدها، نقض فاحش ماده ۲ منشور ملل متحد است و با توجه به سابقه تاریک این رژیم در حمله به کشورهای منطقه، پاسخ مناسب جامعه جهانی را ضروری می ‌سازد.

تخت ‌روانچی با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی اسرائیل علیه ایران، تصریح کرد: ما حق ذاتی دفاع از خود را محفوظ می‌ دانیم تا در برابر هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل، قاطعانه پاسخ دهیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: شورای امنیت با داشتن مسئولیت اصلی در حفظ صلح و امنیت بین ‌المللی، باید با سیاست‌ های بی ‌ثبات ‌کننده و اقدامات جنگ ‌افروزانه رژیم اسرائیل مقابله کند و آن را به جلوگیری از طرح‌های خطرناک خود علیه منطقه وادار سازد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × = 5