♦ تشدید فشار و تحریم آمریکا علیه میانمار پس از کودتا

به گزارش سلام نیوز به نقل از راشاتودی، دولت جدید آمریکا علاوه بر وضع تحریم‌ها علیه مقامات ارشد ارتش میانمار و مسدود کردن دسترسی آنها به وجوه دولتی ذخیره شده در آمریکا، میلیونها دلار کمک مالی واشنگتن به این کشور را قطع می‌کند.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شش عضو شورای دفاع و امنیت ملی میانمار از جمله ژنرال «مین آنگ هلاینگ» – رهبر شورای نظامی حاکم که هفته گذشته پس از بازداشت «آنگ سان سو چی» رهبر غیررسمی میانمار دست به کودتای نظامی در این کشور زدند، مشمول تحریم قرار داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که پارلمان میانمار باید «در اولین فرصت ممکن تشکیل جلسه دهد» و کودتا در این کشور را «تجاوزی مستقیم علیه گذار این کشور به دموکراسی» توصیف کرد.

در بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه میانمار، آژانس توسعه بین‌الملل ایالات متحده اعلام کرد که ۴۲.۴ میلیون دلار کمک مالی به این کشور قطع و در عوض، این کمک مالی صرف برنامه‌هایی برای «حمایت و تحکیم جامعه مدنی و بخش خصوصی» در میانمار می‌شود.

این آژانس همچنین اعلام کرد که ۶۹ میلیون دلار دیگر که برای «برنامه‌های دوجانبه» شامل «تلاش‌ها برای حفظ فضای دموکراتیک، ارتقای امنیت غذایی، حمایت از رسانه‌های مستقل، و پیشبرد صلح و سازش در مناطق متأثر از منازعه» در نظر گرفته شده است، طبق برنامه هزینه خواهد شد.

گفتنی است، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ فرد و ۳ نهاد در میانمار را در ارتباط با بحران جاری در این کشور هدف تحریم‌های خود قرار داده است

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × = بیست هشت