♦ روزنامه روسی روابط تهران-مسکو را نزدیک خواند

به گزارش سلام نیوز به نقل از روزنامه مسکو تایمز دیدار قالیباف از مسکو نشان دهنده روابط نزدیکی است که در آینده میان روسیه و ایران به وجود خواهد آمد.

این روزنامه روسی در ادامه پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین را نشانه «جدی بودن اهداف ایران» در ارتباط با روسیه خواند.

محمد باقر قالیباف یک شنبه هفته گذشته در راس یک هیات پارلمانی بلند پایه به روسیه سفر کرده بود.

وی پیش از سفر به روسیه گفت: سفر امروز من به مسکو به دعوت رسمی رئیس مجلس دومای روسیه انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت روابط دوجانبه با روسیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید بر روابط راهبردی با کشور روسیه داشته‌اند و با این تأکید مستمر این اولویت برای ما وجود دارد که اولین سفرم به روسیه با توجه به دعوت صورت گرفته باشد.

قالیباف در دیدار با رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین گفته بود: این پیام مهم این مفهوم را در خود دارد که ارتباط دوجانبه ایران و روسیه ارتباطی راهبردی، عمیق و چند ده ساله خواهد بود و توافق‌ها و تصمیم‌ها بین دو کشور براساس توافق‌های 20 و 50 ساله تداوم پیدا کند.

«رجب صفراف» رئیس مرکز روسی مطالعات ایران درباره این سفر به مسکو تایمز گفت: قالیباف یکی از چهره های مهم در سلسله مراتب سیاسی ایران است و ارزیابیهای شخصی وی می‌تواند نتایج گسترده‌ای در توسعه روابط دو طرف داشته باشد.

صفراف با اشاره به هجمه‌های سیاسی علیه سفر قالیباف به روسیه تاکید کرد، سفر قالیباف قطعا یک رویداد مهم بود که می‌تواند انگیزه جدیدی برای توسعه روابط مسکو-تهران باشد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 1