♦ غرب می خواهد بازار «ناوالنی»داغ بماند!

به گزارش سلام نیوز به نقل از اسپوتنیک سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: غرب سعی می کند که موضوع «الکسی ناوالنی» را به یکی از مهمترین مسائل گفت وگو با روسیه تبدیل کند.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: در شرایطی که غرب می کوشد تا موضوع «الکسی ناوالنی» را به یکی از مهمترین مسائل گفتگو با روسیه تبدیل کند، می خواهم ارزیابی های خود از گام هایی که توسط بازیگران این ماجرا در عرصه سیاست و تبلیغات رسانه ای برداشته شده است را اعلام کنم.

وی در ادامه تأکید کرد که دفتر دادستان کل روسیه از وزارت دادگستری آلمان درخواست کرد تا تمامی اطلاعات مرتبط با نتایج تحقیقات پیرامون مسمویت ادعایی ناوالنی شامل همه اسناد و شواهد مرتبط را برای مسکو ارسال کند؛ اما هیچ اطلاعات واقعی ارایه نشد.

لاوروف در ادامه افزود: طرف آلمانی به بهانه های مختلفی نسخه های پزشکی، شرح خدمات درمانی و آزمایش های پزشکی ناوالنی را ارسال نکرد و از این کار طفره رفت.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، چند هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

وی اخیراً از سوی دادگاهی در مسکو به ۳ سال و نیم حبس محکوم شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × 6 =