♦ پروژه هوشمند سازی شهری در دست اقدام شورای شهر

به گزارش سلام نیوز بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی شهرداری تهران، به خبرنگار ما گفت:پروژه‌های تهران هوشمند بسیارند اما تمرکز روی پروژه‌هایی است که در زمان پیش رو به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران در پیگیری این مساله بسیار فعال بوده است. البته شهرداری و برخی از نهادها در مواقعی ،همراهی لازم را نداشته اند اما ما به نفع حقوق مردم پیگیر این مهم هستیم.

آروین تاکید کرد:هوشمندسازی فرایند‌ها در دوره جدید مدیریت شهری شعاری و نمایشی نبوده بلکه سبب شده تا دسترسی شهروندان به خدماتی که شهرداری ارایه می‌کند، آسان شود.

آروین ادامه داد:در روند صدور پروانه ساختمانی بسیاری از چارتها یا بی فایده و یا وقت گیر و بعضا مغایر قوانین است که باید بازنگری شود. مضاف بر آن شهرداری با برخی از دستگاههای همسو، مانند نظام مهندسی ساختمان در عمل نتوانسته اند به مبانی مشترک دست یابند و این تلاش و اهتمام بیشتر شهرداری را می طلبد. 

وی درباره سامانه ۱۳۷ گفت: در سامانه ۱۳۷ تا چند سال قبل شهروندان به صورت تلفنی پیام خود را ثبت می‌کردند؛ اما حالا در دوره مدیریت جدید شهری این سامانه ارتقا پیدا کرده تا دسترسی شهروندان به همه خدمات شهرداری آسان شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌های اولویت دار گفت: این پروژه‌ها به عنوان تحول دیجیتالی هستند و هدف اصلی این پروژه‌ها تمام الکترونیک کردن فرایند‌های درون شهرداری است.

ایشان در پایان افزود: امیدواریم این روند در حد یک یا دو همایش باقی نماند. الکترونیک کردن تمام فرایند‌ها سبب کاهش هزینه‌ها و حذف گلوگاه‌های فساد می‌شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = هیچ