♦ پمپئو بایدن را به عقب گرد متهم کرد!

به گزارش سلام نیوز مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز به اعلامیه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این خصوص که “آمریکا بازگشته، دیپلماسی به محور سیاست خارجی ما بازگشته” واکنش نشان داد.

پامپئو به تری گاودی، نماینده جمهوریخواه سابق و مجری فاکس نیوز اظهارکرد: فکر نمی کنم مردم آمریکا استطاعت این که بار دیگر به هشت سال دیگر از سیاست خارجی باراک اوباما برگردند داشته باشند. من امیدوارم آنها با یک سیاست خارجی بسیار شبیه به سیاست خارجی “اول آمریکا”ی ما به جلو حرکت کنند.

 ما به سختی در جهت جلوگیری از مداخله روسیه در انتخابات ما تلاش کردیم. من به کاری که ما انجام دادیم افتخار می کنم. من به کاری که ما در جهت مقابله با روسیه کردیم افتخار می کنم.

گاودی متذکر شد که بایدن متعهد به بازسازی روابط آمریکا با همپیمانان شده و پامپئو تصدیق کرد که دوره او به عنوان وزیر خارجه چندان خوشایند کشورهای دیگر نبوده است.

پمپئو ادامه  داد: زمانی که من وزیر امور خارجه بودم شفاف و صریح بودم. من هر چیزی را همانطور که بود می گفتم. احتمالا این صداقت شما را شگفت زده نمی کرد. در بروکسل و در برخی از دیگر مجامع اروپا برخورد سردی با این موضوع می شد و در آن تردیدی وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = هشت