♦شروط چهارگانه سناتور برای توافق دولت بایدن با ایران

به گزارش سلام نیوز«جیم آینهوف» سناتور جمهوری‌خواه و عضو ارشد کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا می‌گوید کنگره این کشور، کار «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را دشوار خواهد کرد.

این سناتور کارکشته جمهوری‌خواه در ادامه چهار شرط برای هرگونه توافق جدید آمریکا با ایران مطرح کرد که به تبع خواسته دیگر قانون‌گذاران هم‌حزبی وی نیز هست:

  • توافق جدید با تهران باید جامع باشد. باید به حمایت مالی ایران از گروه‌های منطقه‌ای بپردازد، برنامه موشکی بالستیک آن را محدود کند و تمام مسیرها به توانمندی تسلیحاتی اتمی را مسدود کند.
  • توافق باید فراگیر باشد. هرگونه مذاکره‌ای [با ایران] باید ملاحظات و نگرانی‌های اسرائیل و شرکای عربی ما را شامل شود و امضای آمریکا پای آن، مشروط به حمایت آنها باشد… توافق با ایران نباید آنها را به خطر بیاندازد.
  • راهکار دائمی باید وجود داشته باشد. نباید بندهای غروب وجود داشته باشد که نهایتا به ایران اجازه دهد توانمندی تسلیحاتی اتمی به دست بیاورد.
  • اجرای هر توافقی باید شفاف باشد و اجازه بازرسی‌های معمول و بی‌قید و شرط از برنامه هسته‌ای ایران را بدهد و ایران را مجبور کند تمام فعالیت‌های هسته‌ای پیشین خود را افشا کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − 2 =