نشست آسه آن، با محوریت «کمک به کاهش تنش و خشونت در میانمار» برگزار می‌شود

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اسوشیتدپرس (امروز شنبه 14 آوریل) جاکارتا ، پایتخت اندونزی میزبان اجلاس اضطراری بین رهبران انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (“آسه آن”) و ژنرال هایی است که در نتیجه کودتا در اوایل فوریه در میانمار به قدرت رسیدند.

شش رئیس جمهور و سه وزیر امور خارجه به نمایندگی از کشورهای “آسه آن” (اندونزی ، مالزی ، فیلیپین ، سنگاپور ، تایلند ، برونئی ، ویتنام ، لائوس و کامبوج) در جاکارتا با «مین اونگ هلاینگ» رئیس کودتاچیان در میانمار پیروی تشدید زمینه های ناآرامی های اجتماعی در این کشور دیدار و گفت و گو می کنند.

آسوشیتدپرس به نقل از یک دیپلمات منطقه ای تأیید کرد که همه کشورهای “آسه آن” توافق کردند که با ژنرال میانمار ملاقات کنند ، اما در طول اجلاس به عنوان رئیس دولت با او صحبت نمی کنند. 

در این جلسه  از اعضای آسه آن انتظار می رود که علاوه بر آزادی سیاستمداران بازداشت شده به رهبری اونگ سان و رهبران NLD ، به مقامات جدید نظامی میانمار برای پایان دادن به خشونت هایی که از اوایل فوریه مکرر روی می دهد ، فشار وارد کنند. 

«ویویان بالاکریشنان» وزیر امور خارجه سنگاپور ، در آستانه اجلاس هشدار داد که فاجعه در حال گسترش عواقب ناگواری را برای میانمار ، آسه آن و کل منطقه به همراه دارد . وزیر خارجه اندونزی نیز ابراز امیدواری کرد که در جلسه امروز توافق نامه ای صورت گیرد که گامهای بعدی این کمک به مردم میانمار جهت  از این شرایط ناگوار را تسهیل کند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که از جمله پیشنهادهای مورد بحث در جلسات اولیه ، سفر احتمالی «حسن بولکیا» نخست وزیر برونئی (که در حال حاضر رئیس ASEAN است) به میانمار برای دیدار با رهبران ارتش و طرفداران سوچی برای آغاز گفت‌وگو بین دو طرف است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − 1 =