گزارش کارشناسان حقوق بشر از مسطح سازی زمین های زیتون در فلسطین

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا ، رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به مناطق فلسطینی و بیجا کردگی اجباری آنان ، امروز در اقدامی دیگر زمین های کرانه باختری را که محل زراعت مردم فلسطین است مسطح کرده و آن را برای ساخت شهرک اسرائیلی آماده کرد.

23:12:43

 به گفته ساکنین محلی  به خبرگزاری فلسطین، مقامات اشغالگر صهیونیستی امروز زمین های کشاورزی و غیر کشاورزی متعلق به فلسطینیان را در روستاهای دیر قادیس و نیلین -در غرب رام الله- با بلدزر مسطح کردند تا زمین را برای ساخت شهرک جدید آماده کنند.

مقامات محلی گفتند مشاهده این صحنه ها در آغاز برایم سخت بود و مانند آن بود کودک ما را از ما می گیرند اما این صحنه ها هر روز در فلسطین رخ داده و مردم فلسطین زمین های بیشتری از دست می دهند.

منابع محلی همچنین گفتند که بولدوزرهای اسرائیلی دقیقا وارد سرزمینی شدند که بیشتر در آن درختان زیتون کاشته شده  بود و منابع درآمد بود ولی آن رامسطیح کردند.حمله به زمین های درخت زیتون با اهداف خاص صورت می گیرد.

خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد اسرائیل در حال آماده سازی است تا در دیگر بخش های سرزمین اشغال شده واقع در کرانه باختری ، یک پایگاه استقرار جدید برای صهیونیست ها و شهرک نشینان مستقر کند.

این در حالی است که حداقل سه شهرک غیرقانونی اسرائیلی دیگر در زمین های مصادره شده از این دو و دیگر روستاهای فلسطین در همان منطقه ساخته شده است. پیشتر زمین های بایر و غیر کشاوری آماج مسطح سازی قرار می گرفت اما همزمان با تشدید تنش ها در این منطقه ، حمله به زمین های دارای بار اقتصادی نیز روند چشمگیری داشته است.

گزارشگران حقوق بشر مستقر در کرانه باختری، با ارائه این گزارش به رسانه ها اعلام کردند بایستی نسبت به این اقدامات مسطح سازی زمین های کشاورزی و بارور در مناطق فلسطین نشین اعتراض جدی صورت گیرد و از آن اجتناب شود که اقتصاد مردم کرانه باختری را نیز میدان حمله و غصب قرار داده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × = 28