اتحادیه اروپا در اقدامی تحریکی از ایالات متحده می خواهد كه قاطعانه به روسیه پاسخ دهد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از بلومبرگ ،اتحادیه اروپا در یک اقدام تحریکی و تشدید کننده از ایالات متحده می خواهد که قاطعانه به “اقدامات روسیه” که آن را خصمانه توصیف می کند، پاسخ دهد.

بلومبرگ گزارش داد كه اتحادیه اروپا از ایالات متحده خواسته است كه بیانیه مشتركی را اتخاذ كرده و اعلام كنند كه دو طرف به “رفتار منفی و اقدامات خصمانه” روسیه قاطعانه پاسخ خواهند داد.

این خبرگزاری اظهار داشت که بروکسل پیش نویس بیانیه مشترکی را به پیشنهاد واشنگتن تنطیم کرده است که پیشنهاد می کند پس از نشست آمریکا و اروپا در بروکسل در 15 ژوئن -یک روز قبل از دیدار آینده روسای جمهور روسیه و امریکا ، ولادیمیر پوتین و جو بایدن -تصویب شود.

بنا بر این گزاش در این سند با لحن تشدیدی آمده است: ما در رویكرد اصولی خود در قبال روسیه متحد هستیم و به الگوی ادامه رفتار منفی و اقدامات خصمانه آن قاطعانه پاسخ خواهیم داد.

همچنین این سند اذعان داشته است انتظار می رود دو طرف در بیانیه های خود آنچه را “سرکوب جامعه مدنی و رسانه های مستقل روسیه” است محکوم نمایند که روسیه در آن محترم عمل نمی کند.

در پیش نویس بیانیه همچنین به مقابله با چین نیز اشاره شده و آمده است که اتحادیه اروپا و ایالات متحده همکاری خود را برای مقابله با چین ادامه خواهند داد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 9