زاکانی: امروز آمده ام با اژدهای هفت سر فساد بجنگم

♦به گزارش سلام نیوز نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز آمده ام با اژدهای هفت سر فساد بجنگم و در این مسیر آنچه دارم در طبق اخلاص می‌گذارم.

بنا بر گزارش ایرنا علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در گفت‌گویی، وضعیت فعلی را بیم و امید توصیف کرد و گفت: بیمناک از این جهت که اختاپوس فساد، فقر و تبعیض را مشاهده می‌کنم و امیدوار از این جهت که به همت مردم دل‌گرم هستم. امروز، تناقض پیش روی ما قرار دارد. اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم در صحنه و جغرافیای سیاسی با ارزش در کنار شرایطی که انسان می بیند امکانات ویژه ای در اختیار این ملت قرار داده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: از سوی دیگر، فقر، فساد، تبعیض، بیکاری و مشکلات متعدد امروز کمر مردم را خُرد کرده است. امروز آمده ایم با اژدهای هفت سر فساد بجنگیم و در این مسیر آنچه داریم در طبق اخلاص بگذاریم.

زاکانی، خود را معلم دانشگاه و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خدمت مردم توصیف کرد و گفت: می‌توانستم از تحصیلات دانشگاه، معاشی کاملاً حلال داشته باشم اما خودم را وقف شما کردم و تا به امروز به جز کار در بیمارستان دولتی، هیچ شغلی در عرصه پزشکی برنگزیده‌ام.

وی، خاطرنشان کرد: تجربه اداره بزرگترین تشکل دانشجویی کشور با ۲ هزار و ۲۰۰ نخبه در دانشگاه‌ها، پرچمداری آزادی طلبی، عدالت‌خواهی و علم طلبی را با همراهان و دوستانم متقبل شدم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: از همان ابتدا خود را با پلشتی‌ها مواجه دیدم و از هیچ کس نترسیدم. با مفاسد اقتصادی قاطع برخورد کردم. از تحقیق و تفحص قوه قضاییه، نظام آموزش عالی و آزمون دستیاری گام‌های بلندی برداشتیم هر چند در این راه با تهدیدهای جانی مواجه شدم.

زاکانی گفت: وزرا، عناصر امنیتی، معاونان رییس جمهوری، برادران و عناصر گردن کلفتی را که برای خود یک امتیاز ویژه ای قلمداد می‌کردند، هدفگذاری کردم. نامردی می‌دیدم با سرپنجه‌های فساد برخورد کنم اما تنه‌های قطور و گردن‌های کلفت را نادیده بگیرم. بنابراین، اراده کردم و حاصل آن تا به امروز نزدیک به ۱۵ شکایت بزرگ از همین عناصر و حضور در دادگاه های متعدد برای صیانت از دهها میلیارد دلار و صدها هزار میلیارد تومان از امکانات شما بود. 

وی ادامه داد: در مجلس نهم به عنوان رییس کمیسیون ویژه برجام، خدمتگذاری کردم و در پی صیانت حق مردم بودم. من اندک توشه ای دارم، توشه دوره دفاع مقدس، دوره دانشجویی و آشنا شدن با ۱۰ هزار عنصر موثر علمی در کشور، توشه مواجهه با فساد و حرکت در جریان سیاسی و انقلابی کشور را به همراه دارم. 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حداقل چهار بار به شهرهای کشور سفر کرده است، گفت: در این سفرها با بدنه انقلابی و خدوم مردم مواجه شدم؛ همچنین در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را معطوف به پیوستگی با مردم کرده ام. امروز کسانی که خود مسبب مشکلات و فسادها هستند، مدعی هم هستند.

وی تاکید کرد: افرادی با نام آزادی در پی فلج کردن اقتصاد کشور و پر کردن جیب خود هستند که کار ما را سخت و آسان می‌کند. بنابراین، انتخاب یک راه درست و جهت گیری اساسی برای ما موضوعیت دارد. کشور هشت سال در سیاه‌ترین شرایط خود به سر می‌برد و امروز هیچ کسی مسوولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد و بانیان این ایام و سختی‌ها، خودشان در موضع فرار به جلو قرار گرفته اند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × یک =