جلیلی : اینکه می‌گویند برخی می‌خواهند بروند کاخ سفید را حسینیه کنند، این‌ها موهوم است

♦به گزارش سلام نیوز سعید جلیلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مهمترین اولویت در سیاست خارجی گفت: عرصه روابط بین کشورها  نقاط اشتراک و اختلاف دارد.  نقاط اشتراک تعامل و نقاط اختلاف تقابل است و این هنر دولت هاست که  این نقاط اشتراک را تبدیل به تعامل کنند و نقاط اختلاف را مدیریت کنند.

وی افزود: ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد اگر سیاست مان تعامل سازنده با جهان باشد، تمام فرصت ها را بررسی می کنیم. اشکال دولت این است که معطل چند کشور هست یک روز به بهانه fatf و یک روز برجام و … . شما باید این هنر را داشته باشید تا فرصت را از دست ندهید و با کسانی که تعامل دارید تعاملات را  شکل دهید، در همسایگی شما و در جهان اسلام و در منطقه می تواند باشد. چه برنامه ای برای ان هست؟  باید مجموعه فرصت ها از ۲۰۰ کشور را بالفعل کنیم. اینکه می‌گویند برخی می‌خواهند بروند کاخ سفید را حسینیه کنند، این‌ها موهوم است؛ با این لولوهای الکی کار را سخت نکنید که آن‌ها خودشان به زمین خوردند.

وی افزود: بایدن می‌گوید ایران وارد عرصه جدیدی از بازی شده که صحنه جدیدی تعریف می کند، آن را بخوانید. ما امروز فرصت های بزرگی داریم و می توانیم. در بحث تعاملات اقتصادی فرصت هایی هست. ما می توانیم کارهای بزرگ کنیم حتی در بحث تحریم ها و با ابزار اقتصادی دشمن را پشیمان کنیم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − سه =