پاک آئین: مبارزه با فساد و توجه به معیشت مردم،می تواند به عنوان سابقه نامزد انتخابات مورد توجه قرار گیرد

♦به گزارش سلام نیوز محسن پاک آئین عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو شرکت در انتخابات را سهیم شدن مردم در سرنوشت کشور دانست و گفت: فردی که وارد عرصه شرکت در انتخابات می شود به او یک هویت ملی داده می شود. کاندیدایی که در انتخابات پیروز شده است، در صورتی که با آرا و مشارکت بالا همراه باشد، اعتماد به نفس خواهد داشت زیرا مردم به او اعتماد کرده ‌اند. این امر باعث می شود رئیس جمهور آینده با اعتماد به نفس، کارآمدی دولت را افزایش دهد.

وی شناخت کارآمدی فرد را رجوع به سابقه آن فرد دانست و اظهار کرد: مبارزه با فساد، توجه به معیشت مردم، توجه به مستضعفین، توجه به اقشار پائین دست، کشاورزان و کارگران می تواند به عنوان سابقه نامزد انتخابات مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت مردم برای آنکه بدانند چه کسی می تواند سکان دار خوبی برای ریاست جمهوری باشد، باید بررسی کنند در عرصه هایی که قبلاً خدمت کرده است، چه میزان موفق بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل اشاره کرد: ممکن است بعضی از نامزدها در حوزه اجرایی سابقه ای نداشته باشند در حالی ‌که یک کاندیدا جامع الشرایط کسی است که در همه حوزه امتحان خود را پس داده باشد یعنی هم در مدیریت کلان و هم در بخش مبارزه با فساد پیش گام بوده باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق و قطع کردن دست مفسدان می تواند به عنوان یک سابقه مثبت، مورد نظر مردم برای رای به یک کاندیدا مشخص باشد، درباره ضرورت اشتغالزایی در دولت آینده توضیح داد و بیان کرد: اشتغال ارتباط مستقیم با اجرای اصل 44 قانون اساسی دارد و تأکید دارد اموری که مرتبط با تولید است به دست مردم سپرده شود.

پاک آئین افزود: در گام نخست اجرای درست اصل 44 برای اشتغال زایی بسیار اهمیت دارد، زیرا برخی از مشکلات از جمله تعطیلی کارخانه ها و بیکار شدن کارگران اتفاق نیافتد. باید کارخانه ها را دوباره به چرخه تولید بازگرداند و این مهم باید در دستور کار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار داشته باشد. البته کاندیداهای ریاست جمهوری برای این مهم باید از شعارزدگی اجتناب کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − 1 =