سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین امضا می ‎شود

♦به گزارش سلام نیوز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:سند جامع همکاری ایران و چین برای 25 سال آینده، امروز شنبه 27 مارس امضا می شود.

سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ، در مورد سفر وانگ یی وزیر امور خارجه چین به تهران ، خاطرنشان کرد :این سفر در آستانه پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور انجام می شود ؛ که سند جامع همکاری دوکشور برای 25 سال آینده نیز عصر امروز شنبه امضا خواهد شد.

وی اذعان داشت که وزیر خارجه چین در این سفر ، با تعدادی از مقامات ارشد ایران دیدار خواهد كرد ؛ اما برجسته ترین بخش این سفر امضای سند همکاری جامع 2 کشور است كه روابط را به سطح مشارکت استراتژیک و جامع خواهد رساند؛ که از آن پیشتر در سال 2015 و در هنگام سفر “رئیس جمهور چین” به تهران مورد بحث قرار گرفته بود.

 خطیب زاده ادامه داد : روابط ایران و چین چند سطحی ، عمیق و شامل ابعاد مختلف است . سازماندهی این روابط در چارچوب یک سند جامع ضروری بود .

ایشان اضافه نمود که برای تدوین این سند چندین بار رایزنی و مطالعه بین مقامات دو کشور صورت گرفت ، و امروز در نهایت بین وزرای خارجه دو کشور امضا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:سند جامع همکاری ایران و چین امضا شد

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + هفت =