میزان اثرگذاری و ایمن کنندگی واکسن کرونا مورد سنجش قرار می گیرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از دانشگاه بیرمنگام انگلستان ، این دانشگاه ، مطالعه جدیدی درباره واکسن کرونا را آغاز خواهد کرد؛ که محور آن میزان واکسیناسیون موثر در محافظت از بیمارانی است که سیستم ایمنی انها در برابر COVID-19 به خطر افتاده و تضعیف شده  است و یا سیستم ایمنی ضعیف تری از پیش داشته اند. همچنین لزوم تکرار واکسیناسیون و اثر لقاح خونی بر روی همگان از دیگر محورهای این تحقیق است. 

تصور می شود افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، از جمله مبتلایان به انواع سرطان و بیماری های مختلف دیگر ، خطر ابتلای شدیدتری ناشی از عفونت COVID-19 دارند.

محققان هنوز نمی دانند که آیا واکسن های موجود می توانند ایمنی کافی برای محافظت بهینه از این بیماران ایجاد کنند.

مطالعات قبلی در مورد واکسن های دیگر نشان داده است که کارایی آنها می تواند به وضعیت ایمنی بدن گیرنده بستگی داشته باشد.

آیین مک اینس ، رئیس دانشکده پزشکی در دانشگاه گلاسگو و یکی از محققان اصلی مطالعه می گوید:

در آزمایش موسوم به OCTAVE 5000 محققان نمونه های خون گرفته شده قبل و بعد از واکسیناسیون COVID-19 را تجزیه و تحلیل می کنند تا پاسخ ایمنی بیماران و احتمال اینکه واکسن ها به طور کامل از این گروه ها در برابر عفونت محافظت کند، را مشخص می کنند.

دانشمندان هنوز نمی دانند که واکسن ها برای چه مدت از فرد در مقابل ویرویس محافظت می کنند و این احتمال وجود دارد که فعالیت های تلقیح درون خون به طور متناوب برای سالهای طولانی ادامه یابد و فرد آسیب پذیر باقی بماند.

محققان در آزمایش OCTAVE می گویند این مسئله ممکن است به ویژه برای افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، به دلیل درمان های دارویی بیشتر باشد .

بودجه این مطالعه توسط شورای تحقیقات پزشکی انگلستان تهیه شده است و در آن محققانی از دانشگاه های بیرمنگام ، گلاسگو ، آکسفورد ، لیورپول ، کالج امپریال لندن و بیمارستان های آموزشی بهداشتی ملی لیدز حضور دارند.

پم کرنس ، مدیر واحد آزمایشات بالینی دانشگاه بیرمنگام در حیطه سرطان، اظهار داشت: “شواهد موجود نشان می دهد که افراد مبتلا به این شرایط پزشکی ممکن است از واکسن های ایجاد شده محافظت بهینه نداشته باشند و این چیزی است که ما می خواهیم به نتایج آن برسیم.”

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = سه