آخرین واکنش پادشاه اردن به تنش های اخیر در اردن / اطمینان می دهم فتنه دفع شده است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل ازnews.sky عبدالله دوم پادشاه اردن روز چهار شنبه با ارسال پیامی به مردم  کشورش به تحولات اخیر و کودتا در اردن واکنش نشان داد و گفت: به شما اطمینان خاطر می دهم که فتنه کودتا دفع شده است واردن ما امن و باثبات است و باثبات نیز باقی خواهد ماند.

وی در این پیام ضمن اشاره کردن به دخیل بودن جناح ها و عوامل داخی و خارجی در کودتا، تاکید کرد: شوکه شدم و احساس درد و خشم به من دست داد .

پادشاه اردن تصریح کرد:شاهزاده حمزه به همراه خانواده اش در کاخش تحت مراقبت من هستند. چالش روزهای گذشته سخت ترین و خطرناک ترین چالش ها برای ثبات وطن ما نبود اما برای من دردناک  بود. چون طرف های فتنه از داخل خانه واحد ما و خارج آن بودند.به عنوان برادر و ولی امر خاندان هاشمی و به عنوان رهبر این مردم عزیز شوک، درد و خشم من با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

وی اذعان داشت: کسی بالاتر از قانون و امنیت اردن نیست. تصمیم گرفتم در چارچوب خاندال هاشمی موضوع شاهزاده حمزه را فیصله دهم.این فرایند را به عمویم امیر حسن بن طلال واگذار کردم. شاهزاده حمزه در برابر خاندان متعهد شد که سیره آبا و اجداد را دنبال کند و تابع رسالت آنها باشد و منافع ملی، قانون اساسی و دیگر قوانین را بر هر موضوع دیگری ارجح بداند.

عبدالله دوم ادامه داد : دیگر مسائل و گزینه ها برای کودتا در درست بررسی است . ما آن را براساس قانون و به گونه ای که عدالت و شفافیت محقق شود، بررسی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هیچ مساله و هزینه ای ما را از مسیر درستی که آبا و اجدادمان به خاطر اعتلای مردم و وطن و به خاطر مساله فلسطین و قدس و مقدساتش طی نمودند، دور نمی کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × 9 =