رشد صد در صدی خشونت در آمریکا/ بایدن به دنبال وضع مقررات جدید اسلحه

♦به گزارش سلام نیوز  به نقل از اکسیوس ، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده  امروز پنجشنبه در راستای افزایش جرائم ناشی از اسلحه در آمریکا ، یک سری اقدامات اجرایی در مورد اسلحه را ارائه می دهد؛ از جمله وزارت دادگستری که باید خود را به سختگیری مقررات بیشتر مربوط به خرید اسلحه به اصطلاح “اسلحه ارواح” سوق دهد. 

رئیس جمهور امریکا با افزایش فشار از جانب دموکرات ها و گروه های پیشگیری از خشونت با اسلحه، برای اقدام در مورد این موضوع پس از یک سری فاجعه های اسلحه اخیر در سراسر ایالات متحده اقدامات جدید را مبذول داشته است.

اکسیوس می نویسد که بایدن خود از موضع قلدری و برتری نژادی برای انجام اقدامات مختلفی در سطح اجرایی استفاده می کند و زمینه برخی اقدامات را تشدید می کند در حالی که از کنگره می خواهد تا وظیفه خود را برای تصویب قانون دائمی تر انجام دهند ، که با توجه به تجزیه سنا در حال حاضر دشوار است.

در مواردی که مقامات ارشد دولت مجموعه اقدامات اولیه را انجام می دهند ، وزارت دادگستری نیز قوانینی را به منظور به حداقل رساندن تکثیر اسلحه های گرم غیر قابل ردیابی یا همان اسلحه های اشباح را انجام داده تا جمع شوند.

وزارت دفاع طی 60 روز قانون پیشنهادی را صادر می کند . 

بایدن همچنین روز پنجشنبه از این صحبت خواهد کرد که چگونه دولت در حال سرمایه گذاری در کنترل خشونت موجود در جامعه مبتنی بر شواهد است. رئیس جمهور امریکا به عنوان بخشی از پیشنهاد اولیه زیرساخت خود ، سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری را برای چنین مداخله ای پیشنهاد کرده است. 

گفتنی است در امریکا به ازای هر آمریکایی تقریبا 1.2 اسلحه وجود دارد.ایالات متحده بیشترین تعداد اسلحه‌های خصوصی در جهان به خصوص اسلحه های اشباح که رسمی نیستند و سند قانونی ندارند، را در اختیار دارد. براساس تخمینی که سال 2017 زده شده، به ازای هر 100 نفر در آمریکا، 120.5 اسلحه وجود دارد. به عبارت دیگر تعداد اسلحه از جمعیت مردم بیشتر است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = دوازده