آغاز پیگرد قانونی برای یک خشونت نژادی توسط پلیس آمریکا در سال2020؛یک نقطه عطف مهم دیگر پس از محاکمه قاتل جرج فلوید

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از globaltimes دادستان های ایالات متحده روز چهارشنبه سه مرد سفیدپوست را در جورجیا به جرائم نفرت فدرال و تلاش برای آدم ربایی در قتل «آحمود آربری»در سال 2020 متهم کردند؛ مرد سیاه پوستی که در حالی دویدن بیرون از محله وبدون اخطار لازم بازداشت، مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت.این حکم نیز چون حکم قاتل «جرج فلوید»نقطه عطف دیگری در تاریخ مبارزه با نژادپرستی در آمریکا بر اثر فشارهای نهادهای حقوق بشری برشمرده شده است.

وزارت دادگستری گفت که افسر سابق پلیس «گریگوری مک مایکل» 65 ساله ، پسرش «تراویس مک مایکل» 35 ساله و «ویلیام برایان» 51 ساله ، هر یک به اتهام یک مورد مداخله در حقوق و یک بار تلاش برای آدم ربایی متهم شدند.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریكا ، از زمان تحلیف وی سه ماه پیش ، اجرای قوانین حقوق مدنی فدرال را افزایش داده است؛ كه به گفته فعالان ، در دوران ریاست جمهوری سلف او « دونالد ترامپ » نادیده گرفته شده اند.

برایان و مک مایکل در حال حاضر به اتهامات کیفری ایالتی در مورد قتل ، ضرب و جرح شدید ، حبس کاذب و اقدام جنایی برای ارتکاب جرم روبرو هستند ، هرچند تاریخ دادرسی تعیین نشده است.

با این وجود ، مدافعان حقوق مدنی مقامات را به کندی در جستجوی عدالت در این پرونده متهم کردند.

مک مایکل ها به پلیس گفتند هنگامی که او را در حال دویدن مشاهده کردند ، مظنون بودند که آربری درگیر یک رشته سرقت از محله شده است .

برایان به عنوان شخصی که قتل را روی تلفن همراه خود ضبط کرده و فیلم را قبل از انتشار ویروسی در ماه مه سال 2020 تحویل محققان داده بود ، خود را نشان داد. هفته ها بعد فیلم مشهور«جورج فلوید»بیرون آمد .

پرونده آربری ، همراه با قتل عام فلوید و دیگر آفریقایی آمریکایی ها به دست نیروی انتظامی ، به دامن زدن به ماه ها اعتراضات سراسری علیه بی عدالتی نژادی و بی رحمی پلیس در ایالات متحده کمک کرد.

وكیل برایان گفت: موكل وی صرفاً نظاره گر و شاهد تیراندازی در آربری بوده است. رودی برایان هیچ جرمی مرتکب نشده است. ما منتظر یک محاکمه عادلانه و سریع هستیم و تا روزی که آقای برایان آزاد شود و با خانواده اش جمع شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − = 3