ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره سقوط افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی

♦به گزارش سلام نیوز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، در گفت‌وگو با تلویزیون سی ان ان ادعا کرد: پس از خروج سربازان آمریکایی از افغانستان این کشور شاید به دست طالبان سقوط کند و یا وارد جنگ‌های داخلی شدید شود و این یک سناریو احتمالی است.

او در این باره افزوده: تیم بایدن برای هر سناریو یک پلان دارد، اما امریکا روابط خود را با افغانستان قطع نمی‌کند و تلاش می‌کند که عمیقا دخیل باشد تا از این کشور حمایت کند.

در همین حال«جین شاهین» سناتور دموکرات امریکایی که در کمیته روابط خارجی کار می‌کند گفت: این دشوار است تا سناریوی دیگری غیر از جنگ داخلی و یا تسخیر طالبان در افغانستان ببینیم.

بلینکن در سخنران خود در مجلس سنای امریکا نیز تاکید کرد: ادامه ناآرامی پس از خروج آمریکا از این افغانستان، یک احتمال قوی در این کشور است.

بلینکن از همسایه‌ها و کشورهای منطقه خواست تا با استفاده از نفوذ خود از ثبات در افغانستان حمایت کنند.

وی گفت:هیچ کس علاقه‌ای به جنگ داخلی دوباره در افغانستان ندارد.مطمئنا مردم افغانستان نیز این علاقه را ندارند، نه دولت افغانستان و نه طالبان نیز علاقمند این کار نیستند و حتی هیچ یک از همسایگان افغانستان این را نمی‌خواهد.

او در ادامه افزود: بسیاری از مردم روی این تصمیم رییس جمهور امریکا تمرکز کرده که نیروهای خود را از افغانستان  خارج می کند یا نه. ما روابط خود را کامل با افغانستان قطع نمی کنیم.ما در عراق و همچنان در افغانستان حضور و برنامه داریم.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + هشت =