اروپا از لبنان خواست در تشکیل دولت و نجات کشور از فروپاشی حرکت کند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المیادین، منابع آگاه اروپایی تأیید کردند که در برخورد با اوضاع داخلی رو به وخامت لبنان تحولی ایجاد شده است ، و این نشان می دهد که امکان برخورد جمعی با پرونده لبنان وجود دارد.

منابعی که خواستند نامشان فاش نشود ، نشان دادند که اداره روابط خارجی مقاله ای را در اختیار کشورهای عضو قرار داده است که شامل چندین گزینه و امکان برای برخورد جمعی با پرونده لبنان است ، و توضیح می دهد که محتوای مقاله حاصل تجزیه و تحلیل ها ، ارزیابی ها و نظرات اروپا و کشورهای دخیل است.

در این کشور ما موقعیت منطقه ای لبنان و وضعیت داخلی آن را مورد توجه قرار داده ایم و گام به گام پیش می رویم.

شایان ذکر است که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه آینده در مورد آخرین تحولات در اوضاع لبنان و چگونگی واکنش اروپا به آن گفتگو خواهند کرد.

وزیر خارجه فرانسه «ژان ایو لودریان» روز جمعه پس از یک سفر دو روزه بیروت را ترک کرد ، تا از طبقه سیاسی بخواهد به سمت تشکیل دولتی که می تواند با آن در سطح بین المللی برخورد کند حرکت کند و برای نجات کشور از فروپاشی کمک کند. وی خود را حامی جریان حقوق بشر و حامی معترضان خواند و خواستار تشکیل دولت شد. پاریس همچنین برخی شخصیت های لبنانی را که آنها را به ممانعت از تشکیل دولت متهم می کند ، تحریم کرده است و آن را وظیفه خود دانسته است. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + = 11