توتال ، کمپین تبلیغاتی خود را به علت افشای معاملات با سران کودتا در میانمار لغو کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبر گزاری فرانسه ، شرکت توتال پس از انتشار حقایقی درباره کمک مالی به کودتای میانمار ، یک کمپین تبلیغاتی  در “لوموند” را لغو کرد.

17:29:32

غول فرانسوی “توتال” پس از انتشار تحقیقی درباره متهم کردن این گروه به انتقال پول به شورای نظامی حاکم در میانمار(سران کودتا) ، یک کمپین تبلیغاتی را که قرار بود محتوای آن در روزنامه “لوموند”فرانسه منتشر شود را لغو کرد.

این روزنامه با استناد به اسنادی كه به دست آورده است ، خاطرنشان كرد كه میدان گازی “یاندا” كه منابع آن به بازارهای محلی میانمار و تایلند می رسد -كه توتال یكی از بزرگترین شركت كنندگان آن است- بخشی از درآمد خود را به سران کودتایی از طریق مبادلات رسانده است که این باعث قوت گیری کودتا شده است.

در ادامه اشاره می شود که سازمان ملل متحد خواستار تحریم ارتش میانمار است . درآمد نفت و گاز مهمترین منابع مالی کودتا در میانمار است که در اوایل فوریه جربان منتخب در میانمار را سرنگون کرد.

توتال از سال 1992 در میانمار فعال است و پس از کودتا ، فعالان طرفدار دموکراسی بار دیگر از آن خواستند “بودجه ارتش را متوقف کند”.

دولت لوموند در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه ، تأیید کرد که کمپین تبلیغاتی “توتال” که قرار بود در هفته های آینده در روزنامه راه اندازی شود لغو شده است ، در حالی که توتال از پاسخ دادن به سوالات آژانس خودداری کرد.

این حرکت در حقیقت یک مجازات نمادین برای روزنامه است که حقیقت پشت پرده این مبادلات را به نفع کودتا افشا کرده است ، زیرا “توتال” تبلیغات زیادی منتشر نمی کند و در هر تبلیغ سود قابل تئجهی به روزنامه می رسد.

علاوه بر این ، روزنامه به لطف موفقیت در اشتراک های دیجیتال خود ، از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارد و در سال های اخیر وابستگی خود را به تبلیغات که 22٪ از درآمد آن است ، کاهش داده است.

این اولین بار نیست که شرکت لوموند و شرکت های بزرگ به بهانه افشای برخی اقدمات سوء آن ها روزنامه ها را تحریم می کنند. گروه لویی ویتون نیز در سال 2012 تبلیغات روزنامه “لیبراسیون” را لغو کرد پس از آنکه رئیس جمهور « برنارد آرنو »را در صفحه نخست خود «احمق پول پرست» خطاب کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج × 7 =