اعتراض سازمان ملل به انگلستان در کاهش توجه به بسترهای سلامتی و خانواده

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از سایت سازمان ملل، این سازمان در واکنش به کاهش 85٪ بودجه مربوط به زنان و خانواده و مرتبط با بحث سلامتی در خانواده در انگستات گفت:کاهش کمک به برنامه ریزی و توسعه خانواده در انگلیس برای خانواده ها به ویژه زنان و دختران ویرانگر خواهد بود ؛ وقتی بودجه مربوط به اقدامات آن‌ها متوقف می شود ، اول از همه مادران و سپس فرزندان رنج می برند و این نه بحث سلامت در خانواده که خود آن را نیز به چالش خواهد کشید.

دکتر «ناتالیا کنم»مدیر اجرایی UNFPA  در بیانیه ای گفت: UNFPA از تصمیم انگلستان برای عقبگرد از تعهدات خود نسبت به خانواده و رشد آن و نیز مسائل زنان در زمانی که مشکلات آن ها را عمیق تر می کند ، ابراز تأسف می کند . این مساله بیش از هر زمان دیگری به همبستگی بین المللی نیاز دارد.

این کمک ها از حدود 250،000 مرگ مادر و کودک ، 14.6 میلیون بارداری ناخواسته و 4.3 میلیون سقط جنین ناامن در انگلستان جلوگیری می کند.

«دکتر کانم»ضمن درک وضعیت چالش برانگیز بسیاری از دولتها، عمیقا از تصمیم انگلستان برای عقبگرد از تعهدات خود  زمانی که مشکلات زنان عمیق تر شده و می تواند برای این کشورها  خانواده ها به عنوان مادر خانواده شکل ایجاد نمایدبه شدت انتقاد کرد و ابراز تاسف نمود.

ایشان بر همبستگی بین المللی بیش از هر زمان دیگر در رابطه با مشکلات سلامت جسمی و روانی زنان در خانواده ها در سراسر جهان تاکید کرد.

ایشان این اقدامات را خلاف  اهداف توسعه پایدار (SDGs) و به ویژه در طی همه گیری COVID-19 ، و نیز مخالف اهداف برنامه کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه ، برای تحقق وعده های داده شده به زنان جهت سلامت در خانواده و جامعه بر شمرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − = 0