شکاف نژادی در فرهنگ ایالات متحده،منجر به آسیبهای سیاسی و اقتصادی شده است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از اکسیوس ، در سراسر مشاغل و صنایع ایالات متحده نسبت به «کارمندان سیاه پوست» نگرش گسترده فراگیری وجود دارد و این باعث شده است آن ها نیز به همکاران خود دیدگاههای منفی بیشتری پیدا کنند و این اعتماد شغلی در فضای کاری ایالات متحده را به شدت به چالش کشیده است و آسیب های سیاسی و اقتصادی برای این کشور به بار آورده است.

از آن جهت که درک منفی از فرهنگ محل کار هزینه بسیار و عملکرد و بهره وری را تحت الشعاع قار می دهد و در نهایت منجر به گردش مالی اندک می شود مورد توجه نهاد های اقتصاد و حقوق بشر در ایالات متحده قرار گرفته است.

«اندرو چمبرلین» اقتصاددان ارشد می گوید: اگر کارمندان با زمینه های مختلف فرهنگی تجربه زندگی متفاوتی را در محیط کار داشته باشند و این را تبدیل به بی اعتمادی نسبت به یکدیگر کنند ، این یک بحران است.

در حالی که شرکتها تنوع و تلاشهای فراگیر برای عدالت نژادی افزایش داده اند و به آن ملزم شده اند، ارتباط کارمندان سیاه پوست در محل کار به علت فضای موجود به شدت کاهش یافته است و این تشدید نژاد پرستی موجود در ساختارها می تواند تبعات اجتماعی و اقتصادی بیشتری برای آمریکا داشته باشد .

«چمبرلین» تحلیلگر آمریکایی می‌گوید: احساسات و تبادلات کاری در بین کارمندان سفیدپوست هرورز افزایش می یابد زیرا به نظر می رسد که ما باهوش تر هستیم و بیشتر کار می کنیم؛ در حالی که احساسات خوشایند و تبادلات در میان کارمندان سیاه پوست کاهش می یابدبا این تصور که آن ها کم هوش هستند و خوب کار نمی کنند.

وی ادامه داد : علاوه بر این در نظرسنجی ها صدای سفیدها صرفاً به دلیل اعداد و ارقام و جایگاه و نگاه اجتماعی بر گفت‌وگو در مورد مسائل تسلط دارد و این باعث نادیده شدن مسائل سیاهان می شود.این مسائل ،مسیرهای شغلی را قطع کرده، سیاهان را از حقوق شهروندی دور و معترض کرده و شکاف حقوق نژادی را در آمریکا افزایش می دهد که برای آمریکا در جهان در مسائل اقتصادی و سیاسی خوب نیست. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 4