اعتراض سخنگوی وزیر خارجه چین به وضعیت حقوق بشر در آمریکا

♦به گزارش سلام نیوز «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارتخانه چین طی سخنانی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا انتقاد کرده و نسبت به بهبود آن ابراز امیدواری کرد.

مهر به نقل از وب سایت رسمی وزارت خارجه چین نوشت که لیجیان مساله نژاد پرستی در آمریکا را سازمان یافته و سیستماتیک دانسته و با اشاره به وجود گروه‌های نئو -نازی مانند گروه مشهور «کو کلاکس کلان» در این کشور، آنها را منشاء ظلم و تضییع حقوق رنگین پوستان آمریکا معرفی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاریخ آمریکا را با نژاد پرستی سازمان یافته عجین دانسته و سیاستمداران این کشور را به پاکسازی نژادی در گذشته و نقض حقوق رنگین پوستان در زمان حاضر و همچنین جنایت علیه بشریت متهم کرد.

وی در ادامه سخنان خود، اجرای قوانین جانبدارانه آمریکا در این کشور را عامل اصلی کشتار جمعی بومی‌های آفریقایی دانسته و مساله نژاد پرستی را از جمله معضلات بزرگ در جامعه آمریکا دانست.

لیجیان گفت: ما امیدواریم که ایالات متحده به تعهدات خود در حمایت از حقوق بشر، مبارزه با تبعیض و جنایات ناشی از نفرت پراکنی نسبت به اقلیت های قومی از جمله آمریکایی‌های آسیایی-آمریکایی و حمایت جدی از حقوق اقلیت‌های قومی احترام گذاشته تا آنها در کابوس تبعیض، جنایات ناشی از نفرت پراکنی و دیگر شکل‌های خشونت و ترس زندگی نکنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = هجده