افزایش 150 درصدی تبعیض نژادی علیه آسیایی ها در آمریکا

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از chinadaily گزارش شده است که جنایات نفرت علیه آسیایی ها در ایالات متحده در سال گذشته 150 درصد افزایش یافته و امسال تشدید شده است.

این روزنامه بین المللی اینترنتی می نویسد برای مبارزه با جنایات نفرت به عنوان یک گروه اقلیت که 6.5 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهد ، جوامع آمریکایی مخالف تبعیض نژادی و  آسیایی ها در آمریکا باید جبهه ای متحد و قابل مشاهده ایجاد کنند اما تحریک آمیز نباشد.

اگرچه دولت فعلی ایالات متحده به سرعت پس از کشته شدن شش زن از نژاد آسیایی در جورجیا به این مساله واکنش نشان داد ،و رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن بلافاصله دستور داد با خانواده های قربانیان صحبت کنداما این اقدامات جنایات علیه آسیایی ها و تبعیض نژادی را تسکین نمی دهد.

بنابراین آمریکایی های آسیایی چه کاری باید انجام دهند؟

chinadaily می نویسد برای ایجاد تغییرات سیستمی ، آمریکایی های آسیایی ابتدا باید خودشان را تغییر دهند. اول از همه متحد باشند. اگر آمریکایی- آسیایی ها  بتوانند اختلافات خود را کنار بگذارند و خود را به عنوان یک گروه متحد به کسانی که بستر تبعیض نژادی را فراهم می کنند،معرفی کنند ما به عنوان یک گروه قابل توجه تر دیده خواهیم شد.

 آمریکایی – آسیایی های داخل آمریکا یک گروه بسیار متنوع هستند ، با حدود 50 زیر گروه قومی شامل چینی ، هندی ، فیلیپینی ، ژاپنی ، کره ای و تایلندی ، هر زیر گروه قومی بسیار کوچک است اما با اتحاد می توانند به جمعیت انبوهی برسند و گروه بزرگتری دارای حقوق در آمریکا دیده شوند تا تبعیض نژادی علیه خود را بهتر مهار کنند.

 آن ها باید به عنوان یک گروه متحد ، تمام حوادث نفرت را به مقامات گزارش دهند.  مبارزه با تعصب یک بازی طولانی است ، اما وحدت بین آمریکایی -آسیایی ها و تلاش برای نشان دادن رفتار مثبت خود اولین قدم مثبت است که نتیجه نهایی را تعیین می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + نُه =